|
Rozpoczyna się pierwsza kampania Pana Fruitness, superbohatera i maskotki programu, będąca częścią wieloletniej inicjatywy „Owoc zabawką dla dzieci”. Projekt, zgodnie z inicjatywą Unii Europejskiej w sprawie promowania zdrowego sposobu odżywiania się, przewiduje działania promujące informacje na temat jakości żywieniowych oraz bezpieczeństwa owoców.
Korzyści w zapobieganiu otyłości u dzieci oraz w profilaktyce chorób przewlekłych związanych z nieprawidłową dietą, jakie niesie ze sobą odżywianie się na bazie owoców, stanowią główne przesłanie projektu.
Pierwszą bronią, w jaką uzbroi się nasz superbohater w zielonym kostiumie broniący swoich małych przyjaciół jest koszyk pełen brzoskwiń i nektarynek - najbardziej lubianych i najczęściej spożywanych owoców w Europie. Docenia się ich właściwości organoleptyczne oraz wysokie walory odżywcze, dzięki którym są one najodpowiedniejsze na gorące letnie miesiące.
Kampania informacyjna będzie skierowana do najmłodszych w Polsce, Austrii, Szwecji, Wielkiej Brytanii i Niemczech, a jej koszty, szacowane na łączną kwotę 4 milionów euro i rozłożone na trzy lata, zostaną pokryte przez Komisję Europejską, włoską Agencję Finansowania Rolnictwa (Agea) oraz włoskie Centrum Owocowo-Warzywne (CSO).
Kampania zakłada serię konkretnych i zintegrowanych działań promujących spożywanie unijnych produktów owocowych poprzez informowanie o wysokich wartościach odżywczych owoców, ich bezpieczeństwie oraz walorach zdrowotnych. Działania będą prowadzone we współpracy z innymi agendami i instytucjami.
|