Ten wyjątkowy samochód łączy w sobie przemyślaną funkcjonalność z doskonałymi osiągami. Od 0 do 100 km/h przyspiesza w zaledwie 5,5 sekundy, a jego prędkość maksymalną ograniczono do 250 km/h. Pięciocylindrowy silnik turbo o pojemności 2,5 l generuje moc 228 kW (310 KM), zużywając średnio tylko 8,8 l paliwa na 100 km.
„Audi RS Q3 to wynik implementacji idei wysokiej efektywności do segmentu kompaktowych SUV-ów, a tym samym stworzenie jakby zupełnie nowej klasy“ – powiedział Franciscus van Meel, prezes zarządu quattro GmbH. „RS Q3 to obok RS 5 Cabriolet, RS 6 Avant i RS 7 Sportback, czwarty model RS jaki w roku 2013 wprowadzamy na rynek. W ten sposób, rodzina RS będzie liczyć ośmiu członków – najwięcej w historii naszej marki.“ Audi RS Q3 łączy w sobie cechy linii RS, wysoką wydajność i przyjemność prowadzenia z niepowtarzalną stylistyką i wartościami użytkowymi. Samochód został stworzony w zakładach quattro GmbH, spółce zależnej koncernu Audi AG.
Pod maską znajdziemy wysoko wydajną jednostkę 2.5 TFSI, którą międzynarodowe jury ekspertów z całego świata, w konkursie „International Engine of the Year“, trzy razy z rzędu uznało za silnik roku w swojej klasie. Turbodoładowany silnik z bezpośrednim wtryskiem ma pojemność skokową 2480 cm3, dzięki której osiąga moc 228 kW (310 KM) w zakresie od 5200 do 6700 obr./min, a jego maksymalny moment obrotowy 420 Nm dostępny jest w przedziale od 1500 do 5200 obr./min. Te wartości sprawiają, że Audi RS Q3 nie ma sobie równych w segmencie. Już sama koncepcja tego pięciocylindrowego silnika jest wyjątkowa. Wcześniej zastosowano go w modelach TT RS i RS 3 Sportback, jednak adaptując jednostkę do modelu RS Q3, firma quattro GmbH dokonała w niej znaczących modyfikacji. Kolejność zapłonu 1-2-4-5-3, wsparta przez geometrię układu ssącego i wydechowego, gwarantuje sportowe brzmienie silnika, z którego Audi znane jest już od lat osiemdziesiątych.
Przy pomocy montowanego seryjnie systemu wyboru dynamiki jazdy Audi drive select, pracującego w trybach auto, comfort i dynamic, kierowca może samodzielnie sterować klapami różnicującymi dźwięk układu wydechowego i kontrolować pracę pedału gazu. W trybie dynamic reakcje pojazdu są bardziej dynamiczne, a dźwięk silnika intensywniejszy.
Dzięki bardzo efektywnemu silnikowi 2.5 TFSI, 100 km na godzinę Audi RS Q3 osiąga w 5,5 sekundy. To najlepszy wynik w tej klasie. Prędkość maksymalną ograniczono elektronicznie do 250 km/h. RS Q3 to pierwszy model, w którym pięciocylindrowy silnik współpracuje z montowanym seryjnie systemem Start-Stop. System ten oraz inne rozwiązania podnoszące wydajność pojazdu, m.in. regulowana pompa olejowa dostarczająca olej w optymalnych dawkach sprawiają, że samochód zużywa jedynie 8,8 l paliwa na 100 km, emitując przy tym 206 g CO2 na km.
Za przeniesienie napędu odpowiada montowana seryjnie siedmiostopniowa przekładnia automatyczna S-tronic, której konstrukcję oparto o kompaktową koncepcję trzech wałków. Jej siódmy bieg ma długie przełożenie zmniejszające zużycie paliwa. Kierowca może programować pracę wyposażonej w dwa sprzęgła przekładni, wybierając pomiędzy trybem D i S lub samodzielnie przełączać biegi za pomocą manetek przy kierownicy lub dźwigni zmiany biegów, utrzymanej w charakterystycznej stylistyce RS. Funkcja Launch control zapewnia start z optymalnym poślizgiem kół.
Sercem stałego napędu na cztery koła quattro, jest hydrauliczne sprzęgło wieloplytkowe sterowan elektronicznie, które umieszczono przed tylną osią. Umożliwia ono odpowiedni do warunków rozkład sił napędowych pomiędzy przednią i tylną oś.