|
Jednocześnie jednak polskie firmy stanęły do rywalizacji z przedsiębiorstwami z całego świata. Sprostać wysokim wymaganiom jednolitego rynku nie jest łatwo. Doskonała jakość i odpowiednie parametry techniczno – użytkowe produktu, konkurencyjność cenowa oferty i korzystne warunki transakcji handlowych to kompilacja oczekiwana nie tylko przez ów rynek, ale i konsumentów, stanowiąca jednocześnie ogromne wyzwanie.
Dodatkowo przedsiębiorcy przemysłu odzieżowo – tekstylnego konkurować muszą z produktami pochodzącymi z krajów azjatyckich, a ponieważ kryterium ceny wciąż w sposób istotny wpływa na decyzję zakupu, udział produktów pochodzących z tych państw w ogólnej sprzedaży wciąż kształtuje się na wysokim poziomie. Rynek przemysłu lekkiego nie jest więc łatwym obszarem prowadzenia działalności gospodarczej. Pozytywnie nastrajają jednak dane dotyczące zwyczajów zakupowych Polaków.
Z raportu „Moda w Polsce 2005” wynika, że w porównaniu z rokiem 2002 wzrósł poziom zakupów w każdej kategorii ubrań. Największe zmiany zaobserwowano wśród młodzieży, która okazała się być najbardziej perspektywiczną grupą docelową producentów odzieży (w 2005 r. 61 procent badanych w wieku 15-29 lat nabyło nową odzież w ciągu ostatniego miesiąca, odsetek ten w roku 2002 wyniósł 47 procent).
Jak cię widzą, tak cię piszą
Z badań przeprowadzonych przez CBOS dotyczących zwyczajów Polaków w zakresie ubioru wynika, że strój pozostaje ważnym elementem kreacji wizerunku i większość naszych rodaków ma świadomość jego istoty. Zarówno kobiety, jak i mężczyźni cenią elegancki i klasyczny sposób ubierania się. Styl awangardowy, choć intrygujący, wciąż najczęściej podziwiany jest w modowych magazynach i na wybiegach.
Jak Polacy kupują odzież?
Ubrania kupowane przez statystycznego Polaka muszą być przede wszystkim wygodne (84 procent wskazań), przystępne cenowo (55 procent) i eleganckie (28 procent). Powinny również charakteryzować się wysoką jakością i być w zgodzie z nowymi trendami.
|