Partnerstwo dla Zdrowia to wspólna inicjatywa trzech firm (Biedronki, Danone, Lubella) i instytucji naukowej (Instytutu Matki i Dziecka), które zaczęły ze sobą współpracę, po to by skutecznie przeciwdziałać problemowi nieprawidłowego żywienia dzieci w Polsce i jego dramatycznym skutkom zdrowotnym i społecznym.
Celem Partnerstwa dla Zdrowia jest uświadamianie wagi zdrowego odżywiania, które jest niezbędne do prawidłowego rozwoju fizycznego i intelektualnego zwłaszcza dzieci. Partnerstwo dla Zdrowia chce
przeciwdziałać problemowi nieprawidłowego żywienia poprzez następujące działania:
- uświadamianie skali problemu i jego konsekwencji dla
zdrowia
- edukację społeczeństwa na temat zdrowego odżywiania
- bezpośrednie przyczynianie się do zmniejszania skali problemu nieprawidłowego żywienia
Partnerstwo działa od kilku miesięcy. Dotąd przeprowadziło wśród konsumentów badania dotyczące ich wiedzy o żywieniu oraz rozpoczęło akcję edukacyjną na temat znaczenia prawidłowego odżywiania, szczególnie dzieci i młodzieży. Na potrzeby działań edukacyjnych przygotowało 12 zasad zdrowego odżywiania, które mają w jasny i przystępny sposób przekazywać najważniejsze reguły dotyczące żywienia.
Pierwszy w Polsce produkt użyteczny społecznie to
"Mleczny Start", pożywny produkt na śniadanie dla dzieci w wieku szkolnym. Produkty użyteczne społecznie tworzone są przede wszystkim z myślą o rozwiązaniu konkretnego problemu społecznego. Firmy zaangażowane w ich produkcję tak kalkulują koszty, by były one możliwie najbardziej dostępne cenowo dla konsumentów. Produkty te zwykle nie przynoszą firmom zysku lub jest on znikomy. Cena pokrywa jedynie koszty związane z jego przygotowaniem, wytwarzaniem i dystrybucją. Mleczny Start jest pierwszym takim produktem oferowanym klientom w Europie. Ma za zadanie pomóc w rozwiązywaniu problemu nieprawidłowego żywienia dzieci, który bardzo często jest związany z trudną sytuacją ekonomiczną rodziny. Dlatego jego jedna porcja kosztuje tylko 60 groszy.