|
Stale wzrastająca liczba odwiedzających, klienci przyjeżdżający z coraz bardziej odległych miejsc, rozwój samego centrum – te wszystkie czynniki dowodzą, że zainteresowanie Polaków nowymi, ciekawymi i w Polsce wciąż nie odkrytymi formami robienia zakupów jest ogromne.
Wszystkie te elementy sprawiły, że Fashion House Outlet Centre zdecydowało się na zbadanie opinii konsumentów w kwestii ich zwyczajów zakupowych. W ciągu jednego weekendu, ankieterzy FHOC odwiedzili centrum outletowe oraz jedno z najpopularniejszych warszawskich centrów handlowych. Badanie zostało przeprowadzone na losowej próbie czterystu osób.
Połowa respondentów przepytana została w Fashion House, podczas gdy pozostałe 200 osób w jednym z warszawskich centrów handlowych. Pytania zadawane ankietowanym dotyczyły ich zwyczajów oraz preferencji zakupowych i dotyczyły m.in. częstotliwości robienia zakupów odzieżowych, ulubionych marek, średnich kwot wydawanych w centrach handlowych i outletowych, znaczenia obniżek, jak również znajomości samego pojęcia „outlet”, które na rynku polskim istnieje od stosunkowo krótkiego czasu.
Wyniki badań wyraźnie wskazują na to, że coraz więcej Polaków poszukuje nowych form robienia zakupów, nowych miejsc i wrażeń związanych z miejscem, gdzie wydają pieniądze na odzież, obuwie, biżuterię i inne akcesoria. Według badania, 2/3 ankietowanych udaje się na zakupy odzieżowe przynajmniej raz w miesiącu. Taka częstotliwość jest odzwierciedleniem zwyczajów panujących także w Europie Zachodniej i USA, gdzie istnieje potrzeba ciągłego śledzenia trendów w świecie mody.
Miesięczna cykliczność robienia zakupów dotyczy w ogromnej mierze kobiet, podczas gdy mężczyźni odwiedzają duże centra znacznie rzadziej niż ich przedstawicielki płci przeciwnej. Podczas jednej wizyty w centrum handlowym czy outletowym, prawie połowa ankietowanych wydaje od 100 do 200 PLN, podczas gdy w skali miesiąca kwota ta waha się pomiędzy 200-500 PLN.
|