|
Dla ponad 70% ankietowanych ulubionym miejscem na robienie zakupów są galerie handlowe. Niewielka liczba respondentów wymieniła także butiki zlokalizowane w centrum Warszawy oraz na dużych osiedlach. Powodem takiego wyniku jest większa dostępność oraz różnorodność towarów i marek w centrach handlowych, jak również bardziej dogodna lokalizacja, bezpłatny parking, a także dodatkowe atrakcje, takie jak kina czy supermarkety.
Aż 95% ankietowanych przyznało, że jakość kupowanych towarów jest dla nich bardzo istotna, ale tylko nieco ponad połowa z nich ma swoje ulubione marki, do których należą m.in.: Puma, Adidas, Nike, Diverse, Levi’s i Vero Moda. Wynik ten świadczy o tym, że idąc na zakupy większość ankietowanych niekoniecznie zamierza kupić produkt konkretnej marki; bardziej skupiają się oni na jego dobrej jakości. Trend ten był wyraźny także wśród respondentów odwiedzających Fashion House, co świadczy o tym, iż klienci świadomie wybierają outlet, w którym znajdą wysokiej jakości towary.
Dla większości ankietowanych w Fashion House obniżki mają duże znaczenie, co wskazuje na wysoką świadomość klientów centrum dotyczącą podstawowej cechy odróżniającej je od zwykłych centrów handlowych – obniżki od 30 do 70% przez cały rok. Wśród respondentów galerii handlowej, niespełna 50% uznało obniżki za istotny element decyzji zakupowych. Świadomość pojęcia „outlet” stale rośnie. Ponad 30% wszystkich badanych potrafiła podać właściwe cechy centrum outletowego, do których należą m.in. obniżone ceny przez cały rok. Osoby te wiedziały również gdzie znajdują się centra outletowe, co świadczy o ich pełnej świadomości i wiedzy na temat outletów.
Aż 1/3 respondentów przepytanych w centrum handlowym, chociaż raz odwiedziła Fashion House Outlet Centre. Oznacza to, że wielu konsumentów poszukuje nowych form robienia zakupów oraz docenia nowatorskie trendy przychodzące do Polski z Zachodu, nie bazując jedynie na znanych wszystkim centrach handlowych.
|