Dziś jej produkty dostępne są w ponad czterdziestu krajach na świecie. Tchibo od sześćdziesięciu lat poszukuje najlepszych plantacji kawy, doskonali proces palenia i tworzenia najlepszych produktów. Eksperci Tchibo znają producentów kawy we wszystkich regionach świata i regularnie odwiedzają ich na plantacjach. Podróżują do małych fincas i negocjują z lokalnymi partnerami, ale również kupują kawę zieloną na światowych giełdach.
Około czterdziestu procent ziaren, przeznaczonych do produkcji kaw Tchibo, firma kupuje bezpośrednio od eksporterów w kraju ich pochodzenia, pod warunkiem, że są oni godni zaufania i udowodnili swoją najwyższą jakość przez wiele lat. Coraz częściej Tchibo przeprowadza także bezpośrednie transakcje ze spółdzielniami rolniczymi i właścicielami plantacji, w wyniku których zapłatę za ziarna otrzymuje bezpośrednio rolnik.
Ziarna kawy zielonej pakuje się tradycyjnie w sześćdziesięciokilogramowe worki. Tchibo co roku kupuje niemal trzy miliony takich worków. Przetwarza około 165 tys. ton kawy zielonej, która trafia następnie do jednej z trzech palarni znajdujących się w Hamburgu, Berlinie i Markach koło Warszawy. Produkty Tchibo sprzedawane są w ponad czterdziestu krajach na świecie.
Staranny proces palenia kaw to jeden z priorytetów Tchibo. Ziarna z różnych regionów (np. z Brazylii, Wietnamu czy Kolumbii) są palone osobno, a dopiero później mieszane. Ten sposób palenia, znany jako „mieszanie po paleniu”, wpływa na uzyskanie określonego profilu smakowego mieszanek.
Proces produkcji kaw w Tchibo podlega regularnej i wymagającej kontroli jakości. Próbki wszystkich produktów są testowane sensorycznie przez ekspertów Tchibo kilka razy dziennie.
Ulubiona marka kawy co dziesiątego Polaka
Kawy Tchibo, obecne na polskim rynku od 1992 r., dopasowane są do gustów i preferencji konsumentów. W asortymencie Tchibo znajdują się kawy ziarniste, mielone, rozpuszczalne, miksy kawowe i kawy w kapsułkach.
W 2008 r. Polacy wypili ponad 12 milionów filiżanek kawy . Znaczna część tych kaw to kawy Tchibo, bowiem Tchibo jest liderem ilościowym na rynku kawy w Polsce . Jak pokazały inne badania, kawa Tchibo Family jest ulubioną marką kawy co dziesiątego Polaka .
Polacy od lat najczęściej piją kawę mieloną, po którą sięga prawie trzy czwarte naszych rodaków pijących kawę . Tchibo od wielu lat jest liderem sprzedaży kaw mielonych w Polsce, a produkty takie jak Tchibo Family, Tchibo Exclusive i Tchibo Gold Selection są stale obecne w polskich domach.