|
Czy kupując w sklepie internetowym lub zamawiając produkt z katalogu, mamy takie same prawa jak w sklepie tradycyjnym?
Tak, dokonując zakupów na odległość, mamy takie same prawa jak przy zwykłym zakupie, a wręcz są one silniejsze z uwagi na brak osobistego kontaktu ze sprzedawcą (a także z produktem!).
Czy możemy zrezygnować z zakupu w domu wysyłkowym lub sklepie internetowym?
Tak, możemy zrezygnować z zakupu dokonanego na odległość, czyli odstąpić od umowy w terminie 10 dni. Należy jednak pamiętać o pewnych wyjątkach. Przepisy, o których piszemy w tej ulotce, w ogóle nie dotyczą inwestycji kapitałowych, ubezpieczeń, usług bankowych, aukcji internetowych, nieruchomości. Te umowy rządzą się odrębnymi przepisami. Ponadto nie można zrezygnować w ciągu 10 dni z: umowy dotyczącej turystyki, zakwaterowania, transportu, rozrywki, gastronomii; z usługi rozpoczętej za naszą zgodą przed upływem 10 dni; z zakupionych kaset video, audio, programów komputerowych po usunięciu ich oryginalnego opakowania; z produktu lub usługi wykonanej według indywidualnego zamówienia; z produktu, który ulega szybkiemu zepsuciu; z prenumeraty prasy; z usług w zakresie gier losowych i zakładów wzajemnych.
Kto ponosi koszty odesłania produktu?
Koszty odesłania towaru ponosi konsument, chyba że nie jest to zwrot rzeczy, a jej reklamacja. Jeżeli zostaje ona uznana, przedsiębiorca ma obowiązek zwrotu kosztów przesyłki towaru.
W jakim czasie powinniśmy otrzymać zwrot pieniędzy?
Sprzedawca musi zwrócić pieniądze nie później niż w terminie 14 dni od daty otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy. W takim samym terminie należy odesłać towar.
|