|
Jak zrezygnować z zakupu?
Odpowiednie oświadczenie należy złożyć na piśmie (!) i przesłać je listem poleconym (z potwierdzeniem odbioru) na adres rmy najpóźniej dziesiątego dnia od daty zawarcia umowy o wykonanie usługi (ale przed rozpoczęciem jej wykonywania) bądź daty otrzymania zamówionego towaru.
Czy możemy reklamować produkt zakupiony w Internecie lub z katalogu?
Towary zakupione na odległość reklamujemy na takich samych zasadach, jak rzeczy zakupione w zwykłym sklepie, z tym wyjątkiem, że dla celów dowodowych warto przesyłać pisma reklamacyjne także oddzielnym listem poleconym.
Czy musimy płacić za paczkę, której nie zamawialiśmy?
Za towar, którego nie zamawialiśmy, nie mamy obowiązku płacić. Przesłanie niezamówionego towaru następuje na koszt i ryzyko przedsiębiorcy. Warto jednak upewnić się, czy rzeczywiście nie złożyliśmy zamówienia... czasem nie pamiętamy, że wypełniliśmy kupon w gazecie, dołączony np. do krzyżówki.
Czy oferta, że „Wygrałeś 100 000 zł” jest prawdziwa?
Takie oferty z reguły są próbą przestępczego wyłudzenia pieniędzy, szczególnie gdy wiążą się one na wstępie z koniecznością poniesienia pewnych kosztów (zapłata „kosztów administracyjnych”, zadzwonienie pod numer 0-701... ). Przed skorzystaniem z takiej „okazji” proponujemy skontaktować się z Federacją Konsumentów.
|