|
1 września br. rusza ogólnopolska kampania informacyjno-edukacyjna „Świecę przykładem – jestem widoczny!”, której organizatorem jest firma CPP Toruń-Pacific, producent płatków śniadaniowych NESTLÉ. Celem dwumiesięcznej akcji jest zwrócenie uwagi na bezpieczeństwo na drodze w warunkach ograniczonej widoczności i zmniejszenie zdarzeń drogowych z udziałem dzieci. Akcji patronuje Krajowa Rada Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego, Partnerstwo dla Bezpieczeństwa Drogowego oraz Stowarzyszenie Droga i Bezpieczeństwo. Ideę akcji popiera także Komenda Główna Policji.
Zgodnie z obowiązującym w naszym kraju Prawem o ruchu drogowym, dzieci do lat 15 poruszające się po drodze po zmierzchu poza obszarem zabudowanym, powinny nosić elementy odblaskowe w sposób widoczny dla innych uczestników ruchu (art. 43 par. 2).
Niestety, większość rodziców bądź nie zna tego przepisu, bądź się do niego nie stosuje. Tymczasem odblaski są konieczne i sprawiają, że każdy pieszy jest widoczny z odległości kilkuset metrów. Bez tego elementu kierowca może zauważyć ciemną sylwetkę zaledwie kilka metrów przed pędzącym pojazdem. Istotna jest edukacja społeczna, zarówno wśród dzieci, jak i dorosłych, w zakresie bezpieczeństwa ruchu drogowego. Policyjne statystki jako główną przyczynę wypadków z udziałem dzieci – idących pieszo lub jadących na rowerze - podają ich nieodpowiednie zachowanie na drodze.
Firma CPP Toruń-Pacific, organizator kampanii, do 4 mln opakowań płatków NESTLÉ (CORN FLAKES, GOLD FLAKES, FRUTINA, CHEERIOS WIELOZBOŻOWY), dołączyła wysokiej jakości odblaski, w ośmiu wzorach. Produkty z odblaskami są wyraźnie oznaczone logo akcji.Dołączone do płatków odblaski zostały wyprodukowane zgodnie z unijną normą EN13356 i pozytywnie ocenione przez Instytut Transportu Samochodowego. Łatwo można przykleić je do kurtki, plecaka, roweru lub wózka dziecięcego.
|