|
Wysoki poziom bezpieczeństwa także w trzecim rzędzie siedzeń
Ponieważ ten rodzaj samochodu jest popularny wśród większych rodzin, Volvo Cars wiele uwagi poświęciło trzeciemu rzędowi siedzeń. Mogą z nich z powodzeniem korzystać nie tylko dzieci, ale i osoby dorosłe o wzroście do około 160 cm, bez uszczerbku dla komfortu i względów bezpieczeństwa.
Oba siedzenia w trzecim rzędzie mają bardzo mocną konstrukcję, a ich usytuowanie nad tylną osią przyczynia się do ograniczenia ryzyka obrażeń w kolizjach bocznych. Ponadto kurtyny powietrzne obejmują swoim działaniem pasażerów trzeciego rzędu siedzeń, co w momencie debiutu samochodu było rozwiązaniem jeszcze niespotykanym na rynku.
W celu uzyskania odpowiedniej odległości od ścian nadwozia, siedzenia umieszczone w trzecim rzędzie są nieco mniejsze od pozostałych. Za nimi pozostaje jeszcze sporo miejsca, co w głównej mierze zawdzięczać należy niezwykle korzystnemu ustawieniu silnika, które pozwoliło uzyskać stosunkowo długą przestrzeń wewnętrzną kabiny samochodu.
Mniejsze dzieci najlepiej posadzić na integralnym podwyższeniu na środkowym miejscu w drugim rzędzie siedzeń. Siedzenie to można wysunąć o około 300 mm do przodu, by rodzice na przednich fotelach samochodu mieli lepszy kontakt ze swą pociechą.
W modelu XC90 Volvo Cars zadbało również o innych użytkowników drogi, w tym pieszych i rowerzystów. Gładko zaokrąglony przód oraz spory zapas miejsca pomiędzy pokrywą komory silnikowej a silnikiem zmniejszają ryzyko spowodowania obrażeń w razie kolizji. Konstrukcja przodu samochodu ogranicza ryzyko uszkodzenia mniejszego samochodu.
Tylko poprzeczne ustawienie silników
Wszystkie rodzaje silników w Volvo XC90 montowane są poprzecznie, co sprzyja zarówno większej przestronności kabiny, jak i bezpieczeństwu biernemu. Poprzecznie ustawiony silnik zabiera najmniej miejsca z długości samochodu, co pozwala uzyskać efektywne strefy kontrolowanego zgniotu.
Dzięki niezwykle zwartej budowie możliwe także było poprzeczne zamontowanie nowego, wysoce sprawnego sześciocylindrowego silnika rzędowego, jaki obecnie dostępny jest w XC90. Cały blok napędowy, wraz z sześciostopniową automatyczną skrzynią biegów, jest jedynie o 3 mm dłuższy od analogicznego zespołu z jednostką pięciocylindrową. Jego całkowita długość wynosi 625 mm.
|