|
Nie zależnie od tego gdzie idziemy i co w efekcie pijemy, punktem wyjścia do rozmowy staje się kawa. Dlatego producent kawy Prima postanowił przyjrzeć się bliżej rozmowom Polaków w XXI wieku.
Szybko i w milczeniu
Na zlecenie Cafe Prima, w lipcu 2007 TNS OBOP zbadał jak rozmawiają Polacy w XXI wieku. Badanie zostało przeprowadzone na reprezentatywnej próbie dorosłych Polaków. Okazało się, że większość respondentów skarży się na wciąż rosnące tempo życia, a co za tym idzie postępujący brak czasu na kontakty z bliskimi. Najbardziej problem ten dotyka osoby w średnim wieku pracujące zawodowo. Ponad 73% trzydziestolatków i 84% czterdziestolatków nie ma czasu na spotkania ze znajomymi. Najbardziej zabiegani są pracownicy administracji i usług (86%) oraz robotnicy (84%). Problem ten w największym stopniu dotyka mieszkańców dużych miast, zwłaszcza panny i kawalerów, a także osoby rozwiedzione.
W naszych galopujących czasach, dotkliwym problemem społeczeństwa, staje się oddalanie ludzi od siebie, powolny zanik niegdyś żywych więzi, brak autentycznego porozumienia. Przyzwyczailiśmy się, że „na wszystko brakuje czasu”. Priorytetem jest dla nas praca, bo dzięki niej możemy zapewnić sobie i naszym bliskim spokojną, dostatnią przyszłość - komentuje wyniki badań Katarzyna Miller. Ponad połowa respondentów (53%), wspólne posiłki z rodziną jada tylko w weekendy, a ponad 63% przyznaje że spotyka się z przyjaciółmi tylko przy wyjątkowych okazjach. Polacy są tak przytłoczeni codziennymi obowiązkami, że często nie mają nawet ochoty na rozmowę. Respondenci zdają sobie jednak sprawę z tego, że nie rozmawiając odbierają sobie szansę na pogłębienie relacji międzyludzkich i bliższe poznanie się.
|