|
wersja Flexifuel z pięciocylindrowym silnikiem o pojemności 2,5-litra z turbodoładowaniem o mocy 200 KM. Modele te będą również oferowane w wersji z 2-litrowym silnikiem Flexifuel. Dzięki temu Volvo będzie dysponowało jedną z najszerszych na rynku motoryzacyjnym ofert biopaliwowych. Aż 5 modeli – Volvo C30, S40, V50, V70 i S80 – będzie dostępnych z jednym lub oboma silnikami Flexifuel.
„Flexifuel ma ogromny potencjał. Biopaliwa są coraz łatwiej dostępne w Europie. Jednocześnie ich standaryzacja i wytyczne w zakresie zrównoważonej produkcji w EU sprawiają, że rozwój tego rodzaju paliw będzie napotykał coraz mniej przeszkód. Dlatego wdrażanie tej technologii ma dla nas obecnie priorytetowe znaczenie” – powiedział Lex Kerssemakers, wiceprezes Volvo Cars ds. marki, biznesu i strategii produktu.
Warianty Volvo V70 i S80 z silnikiem Flexifuel będą dostępne od końca 2007 r. Modele te będą napędzane przez czterocylindrowy silnik wolnossący. 2.0F został zmodyfikowany z myślą o paliwie E85 i będzie dysponować mocą 145 KM (107 kW) oraz 185 Nm momentu obrotowego. Warianty Flexifuel dla Volvo S40, V50 i C30 to wolnossący silnik czterocylindrowy 1.8F o pojemności 1,8 litra i mocy 125 KM (92 kW), dysponujący momentem obrotowym o wartości 165 Nm.
Modyfikacje silnika dla paliwa E85 obejmują: przewody paliwowe, zawory i uszczelki zaadaptowano do bardziej korodujących właściwości etanolu. Wzmocniono zawory wtryskowe i zaprojektowano z myślą o E85 – do silnika wtryskiwana jest większa ilość paliwa. Jest to niezbędne, gdyż zawartość energetyczna E85 jest niższa, niż w przypadku benzyny. Ponadto oprogramowanie pokładowe skalibrowano z myślą o E85. System zarządzania silnikiem automatycznie wyczuwa, jaką mieszankę paliwową zastosowano i optymalizuje odpowiednio proces spalania paliwa.
|