|
Konkurencyjne zużycie paliwa
Zużycie paliwa (cykl mieszany) w przypadku E85 wynosi 10,3 l/100 km (C30 1.8F), 10,4 l/100 km (S40 1.8F i V50 1.8F), 11,6 l/100 km (V70 2,0F, wartości wstępne) oraz 11,3 l/100 km (S80 2.0F, wartości wstępne).
Bioetanol jest paliwem ze źródeł całkowicie odnawialnych produkowanym z większości postaci biomasy pochodzącej ze źródeł takich jak kukurydza, pszenica, buraki cukrowe i celuloza. W przypadku spalania paliwa E85 (składającego się z 85 procent bioetanolu i 15 procent benzyny), emisja dwutlenku węgla z bioetanolu jest uznawana za naturalny cykl węglowy występujący w przyrodzie.
Silna alternatywa
Volvo Cars wprowadza samochody wyposażone w silniki Flexifuel na coraz więcej rynków. Poza Szwecją modele te sprzedawane są we Francji, Norwegii, Finlandii, Niemczech, Austrii, Holandii, Hiszpanii, Wielkiej Brytanii, Irlandii, Belgii i Szwajcarii. Samochody z silnikami Flexifuel zostaną wprowadzone w większej liczbie krajów w całej Europie. W 2007 r. Volvo Cars zamierza sprzedać 10 000 samochodów wyposażonych w tę technologię. Wprowadzenie do oferty samochodów napędzanych bioetanolem w Polsce jest uzależnione wyłącznie od powstania infrastruktury pozwalającej na tankowanie paliwa E85.
„Żadne paliwo ze źródeł odnawialnych nie jest w stanie w całości zastąpić benzyny lub oleju napędowego. Ale z pewnością E85 stanowi silną alternatywę, która pozwala ograniczyć zależność od paliw kopalnych. Nasz program Flexifuel stanowi ważny element strategii Volvo Car Corporation własnego wkładu w wizję ekologicznej mobilności” – powiedział Fredrik Arp prezes i dyrektor generalny Volvo Cars.
|