|
Program realizowany był w ramach unijnego mechanizmu „Wsparcia działań promocyjnych i informacyjnych na rynkach wybranych produktów rolnych”. Realizację kampanii nadzorowała Agencja Rynku Rolnego, a patronat nad nią sprawowało Stowarzyszenie Mrożonej Żywności. Według statystyk Polacy spożywają aż pięciokrotnie mniej warzyw i owoców mrożonych niż mieszkańcy innych krajów Unii Europejskiej. Zdaniem ekspertów jest to przede wszystkim efekt niewielkiej wiedzy na temat mrożonek, a także wielu mitów, które pokutują w naszym społeczeństwie.
Kampania Mrożonki Pełne Natury miała na celu przełamanie postaw Polaków wobec mrożonych warzyw i owoców. Chcieliśmy pokazać, poprzez realizowane działania, że mrożonki są produktem smacznym, łatwym w przygotowaniu i co chyba najważniejsze, posiadającym podobne właściwości odżywcze, jak ich świeże odpowiedniki – mówi Barbara Przybylska, Sekretarz Stowarzyszenie Mrożonej Żywności. Realizację kampanii zamykało badanie przeprowadzone przez TNS OBOP. Chcieliśmy za jego pomocą sprawdzić, czy po roku działań informacyjnych, Polacy chętniej sięgają po mrożonki i postrzegają tę kategorię produktów jako wartościowy składnik swojej codziennej diety. – dodaje Barbara Przybylska.
Badania przeprowadzone w lutym 2007 roku, pokazują, że 12% naszego społeczeństwa stanowią te osoby, które deklarują, iż w ostatnim roku używały mrożonych warzyw lub owoców częściej niż w poprzednich latach. Z drugiej zaś strony połowa społeczeństwa (52%) pozostała przy swoich wcześniejszych zwyczajach i używa mrożonek tak samo często jak poprzednio. Wśród osób, które deklarują zmiany, co trzeci Polak (34%) twierdzi, że z wykorzystaniem mrożonych warzyw i owoców można przygotować potrawy tak samo smaczne jak te ze świeżych produktów. Identycznie jak w zeszłym roku, 38% badanych uważa, że mrożenie jest procesem, który nie obniża wartości odżywczej warzyw i owoców.
Powyższe wyniki pokazują pozytywny kierunek zmian – coraz więcej ludzi jest przekonanych o tym, że mrożenie nie obniża znacząco wartości odżywczych produktów, coraz więcej osób jest przekonanych również o tym, że z mrożonek można przygotować potrawy smaczne i urozmaicone - mówi Barbara Przybylska, Sekretarz Stowarzyszenie Mrożonej Żywności. Jesteśmy przekonani o tym, że uzyskanie trwałych zmian w świadomości społecznej wymaga wieloletniej, stałej komunikacji. Dlatego też podjęliśmy decyzję o kontynuacji kampanii w następnych latach – dodaje Barbara Przybylska.
|