|
jak zmieniły się zabiegi pielęgnacyjne i postrzeganie branży kosmetycznej na przestrzeni lat. Do rozmowy zaproszono ponad 11 000 kobiet z całego świata, w tym Polki.
W związku z sukcesem badania w 2015 r. firma Philips postanowiła poszerzyć jego zakres w 2016 r., włączając do udziału ponad 11 000 kobiet z jedenastu różnych rynków: Wielkiej Brytanii, Francji, Niemiec, Polski, Rosji, Japonii, Korei, Chin, Indii, Turcji i Stanów Zjednoczonych.
Cele badania
Przegląd najważniejszych pytań z 2015 roku. Zbadanie, czym jest dla kobiet uroda, jaką rolę odgrywa w ich życiu oraz jak zmieniły się zabiegi pielęgnacyjne i postrzeganie branży kosmetycznej.
Analiza podejścia kobiet do tematów związanych z urodą, oraz roli, jaką pełni ona w ich życiu, ze szczególnym uwzględnieniem roli urody w miejscu pracy i jej wpływu na karierę zawodową.
Zrozumienie różnych perspektyw kulturowych i ich wpływu na postrzeganie piękna.
Zbadanie najważniejszych czynników wpływających na zmianę zachowań, w tym m.in. wpływu cyfryzacji i mediów społecznościach na branżę urodową.
Szczegółowa analiza zapotrzebowania na trend personalizacji w branży urodowej.
Obecnie kobiety na całym świecie coraz częściej odważnie definiują urodę według własnych wytycznych. Nie próbują wpisać się w tradycyjne stereotypy, podejmują nowe role, wyzwania prywatne i zawodowe, jednocześnie zaś coraz bardziej świadomie celebrują złożoność kobiecej natury. W swoim badaniu Philips chciał sprawdzić, czy branża pielęgnacji kobiecej odpowiada na te zmieniające się trendy i związane z nimi potrzeby. Raport firmy Philips został opublikowany i omówiony po raz pierwszy na międzynarodowej konferencji Global Beauty Summit w Amsterdamie, 14 czerwca 2016 r.
„Naszym zdaniem najbardziej interesującym wnioskiem z opublikowanego badania jest to, że na całym świecie dzisiejsze postrzeganie urody jest pełne sprzeczności. Na poziomie intelektualnym kobiety odrzucają potrzebę bycia postrzeganą jako atrakcyjna przez osoby z zewnątrz. Jednak w rzeczywistości standardy, definicje i oczekiwania co do tego, czym jest oraz czym powinno być piękno są nadal określane przez czynniki zewnętrzne, które trudno zignorować – komentuje uczestnicząca w spotkaniu Iza Rogulska, Communication Manager Philips Personal Health. - W firmie Philips wierzymy, że kobiety powinny doskonalić swoje nawyki pielęgnacyjne dzięki inteligentnym rozwiązaniom, najnowszym technologiom i innowacjom - dlatego koncentrujemy się na tworzeniu takich rozwiązań – dodaje.
Biorąc pod uwagę konkretne grupy danych zebranych dla Polski na szczególną uwagę zasługują następujące informacje:
Związek między zdrowiem, urodą a pewnością siebie – czym jest uroda dla kobiet na świecie i jak wpływa na ich codzienne życie:
Polki należą do kobiet, które najrzadziej uważają się za piękne (!) –
ze stwierdzeniem „jestem piękna” zgadza się zaledwie 41% ankietowanych. Cztery na pięć kobiet (78%) odczuwa taką samą lub większą presję, by atrakcyjnie wyglądać w porównaniu do sytuacji sprzed pięciu lat. Wynik ten plasuje się na równi ze światową średnią.
Ponad połowa kobiet w Polsce uważa, że aby wyglądać pięknie powinna farbować włosy (56%), a dwie trzecie pań są skłonne to robić (66%). Polki najchętniej ze wszystkich respondentek na świecie nakładają mocny makijaż, aby atrakcyjnie wyglądać (22%), mimo iż zaledwie, co dziesiąta kobieta w Polsce uważa makijaż za najważniejszy aspekt dbania o urodę (11%).
Ponad jedna trzecia kobiet w Polsce (37%) stosuje Codzienne zabiegi pielęgnacyjne, by zachować zdrowy wygląd skóry (najwyższy odsetek na świecie !), a większość respondentek z tej grupy wskazała dobry stan zdrowia, jako czynnik najbardziej dodający im pewności siebie (27%). Zaledwie 16% badanych było zainteresowanych stosowaniem codziennej pielęgnacji, by wyglądać młodziej.
Jeśli chodzi o wpływ wyglądu zewnętrznego na sukcesy zawodowe, odpowiedzi Polek pokrywały się z globalną średnią (59%) – zdaniem 61% respondentek ważne jest, by nasi współpracownicy postrzegali nas, jako osoby atrakcyjne. Blisko połowa ankietowanych (46%) zadeklarowała, że nie zmieniła nigdy nic w swoim wyglądzie z myślą o zwiększeniu swoich szans na sukces zawodowy, a 37% przyznało, że ich wygląd ma wpływ na rozwój kariery.
|