|
Czynniki wpływające na nawyki pielęgnacyjne kobiet na całym świecie z uwzględnieniem czynników powodujących zmiany w ich zachowaniu:
Kobiety w Polsce zasadniczo nie odczuwają potrzeby zmiany nawyków pielęgnacyjnych w przełomowych momentach swojego życia. 17% Polek odczuwało taką potrzebę po „okrągłych” urodzinach, przy czym ogółem 41% ankietowanych nigdy nie uznało, że dany etap życia wymaga od nich zmiany nawyków pielęgnacyjnych. Co dziesiąta badana odczuwała potrzebę zmiany nawyków pielęgnacyjnych po podjęciu nowej pracy (11%).
W porównaniu z sytuacją sprzed pięciu lat Polki deklarują, że obecnie poświęcają więcej czasu na sprawdzanie opinii na temat produktów przed zakupem (32%). Trend ten potwierdza także duża liczba respondentek, które czytają recenzje produktów w magazynach (40%) i na blogach (22%). Co trzecia kobieta w Polsce (32%) zaczęła stosować dodatkowe produkty kosmetyczne w ramach codziennej pielęgnacji.
37% respondentek czerpie informacje o nowych produktach kosmetycznych z magazynów, a 17% Polek korzysta z blogów. Co ciekawe, kobiety w Polsce chętnie udostępniają informacje dotyczące urody swoim koleżankom z pracy – 17% ankietowanych odkrywa za ich pośrednictwem nowe produkty kosmetyczne, a 15% prezentuje im własne pomysły.
Polki plasują się poniżej średniej, jeśli chodzi o robienie sobie selfies: dwie trzecie kobiet w Polsce (66%) nigdy ich sobie nie robi, a zaledwie 4% robi je sobie, co najmniej raz w tygodniu. Spośród respondentek, które robią sobie selfies, Polki zaliczają się do grupy kobiet, które zdecydowanie bardziej wolą otrzymywać komplementy w realnym życiu, niż pod zamieszczanymi przez siebie zdjęciami (32%).
Ewolucja spersonalizowanego podejścia do tematu urody i zapotrzebowanie na indywidualizację rozwiązań oferowanych przez branżę kosmetyczną:
7 na 10 (70%) ankietowanych w Polsce uważa, że dzięki innowacjom technologicznym produkty i rozwiązania oferowane przez branżę kosmetyczną sprawiają, że życie kobiet jest łatwiejsze – wynik ten plasuje się o 14 punktów powyżej światowej średniej. Polska zajmuje także wyższe miejsce w światowym rankingu, jeśli chodzi o oczekiwania wobec branży dotyczące możliwości personalizacji produktów dla każdej kobiety (62%).
Mimo iż kobiety w Polsce oczekują, że branża będzie im oferować spersonalizowane produkty, zaledwie 8% ankietowanych wybrałoby produkty kosmetyczne dostosowane do ich potrzeb zamiast przystępnych cenowo produktów (odpowiednio 54% i 46%). Zaledwie 38% respondentek zgadza się ze stwierdzeniem, że spersonalizowana pielęgnacja jest jedynie chwytem marketingowym mającym na celu zwiększenie sprzedaży (średni wynik na świecie to 44%), ale tylko co piąta ankietowana Polka uważa, że spersonalizowane produkty kosmetyczne są nieocenione i warte zakupu niezależnie od ceny (20%).
Obecnie Philips sprzedaje rocznie około 20 000 000 produktów do pielęgnacji urody w prawie 100 krajach. Portfolio produktów do pielęgnacji kobiecej Philips obejmuje blisko 350 różnych produktów, przy czym wszystkie przeznaczone są do łatwego stosowania w domu. Są to urządzenia do pielęgnacji włosów, depilacji i pielęgnacji skóry. Opierając się na 60 latach doświadczenia w dziedzinie piękna, eksperci techniczni Philips współpracują z naukowcami oraz specjalistami w dziedzinie designu i trendów, aby nieustannie móc dostarczać innowacyjne narzędzia najwyższej jakości do pielęgnacji urody, zaprojektowane z myślą o kobietach, by mogły one łatwo i wygodnie doskonalić swoje nawyki pielęgnacyjne.
Badanie zaprezentowane w czerwcu w Amsterdamie jest potwierdzeniem wagi, jaką Philips nadaje głosom i potrzebom swoich konsumentek na każdym etapie tworzenia nowych produktów. Najlepszym dowodem tego może być sama skala badania – z reguły, kiedy firmy prezentują wyniki ankiet lub testów konsumenckich obejmują one grupę kilkudziesięciu, maksymalnie kilkuset kobiet w wybranym państwie. Jako Philips zadaliśmy sobie trud, aby porozmawiać z grupą ponad 11 000 kobiet na całym świecie. To niespotykana skala badania, która dostarczyła nam jednak złożonej wiedzy o współczesnych kobietach i ich potrzebach. Jesteśmy gotowi, aby wnioski wyciągnięte z badania wdrożyć podczas naszych nowych projektów tak, aby jeszcze lepiej adresować potrzeby kobiet – powiedziała Małgorzata Gołębiewska, Jr. Marketing Manager Personal Care w Philips.
|