|
Audi City: misja
Motoryzacyjny świat szybko się zmienia, a wraz z nim zmieniają się oczekiwania i potrzeby ludzi, związane z kupnem samochodu segmentu premium. Dziewięciu na dziesięć klientów chcących dziś kupić nowe auto, najpierw zasięga informacji o nim w internecie. Oceny produktów i marek w sieciach społecznościowych, są dziś jednym z najważniejszych źródeł pozyskiwania informacji, a ich forma i ilość są właściwie nieograniczone.
Osoba „uzbrojona” w dużą dawkę wstępnych informacji jeszcze przed wejściem do salonu dealerskiego, jest w trakcie rozmowy z doradcą bardziej wymagająca i stawia przed nim więcej zadań jeśli chodzi o porównania, rozważanie różnych opcji i wybór spośród olbrzymiej oferty. Podobnie jest z wyborem „szytych na miarę” usług finansowych, usług mobilnych, serwisu czy oddawaniem auta w rozliczeniu przy zakupie nowego. We wszystkich tych sytuacjach dialog z doradcą handlowym jest niezmiernie istotny.
Dla wielu ludzi spontaniczny i nie stwarzający komplikacji kontakt z daną marką jest bardzo ważny. Bez znaczenia czy kontakt ten następuje osobiście, czy przy wykorzystaniu platformy cyfrowej, na przykład podczas przerwy obiadowej w pracy, weekendowych zakupów czy z kanapy we własnym mieszkaniu. Zamiarem Audi było połączenie zalet rzeczywistego i cyfrowego świata, ich kompleksowa integracja i stworzenie w ten sposób mechanizmu pozwalającego klientom szczegółowo zapoznać się z propozycją i zaletami marki.
Audi City jest propozycją takiego właśnie mechanizmu. Koncepcja stworzona została z myślą o umieszczeniu salonów w najbardziej prestiżowych lokalizacjach wielkich metropolii, a więc tych miejsc, w których rodzą się trendy, w których żyje bardzo zróżnicowane społeczeństwo i gdzie skupiają się również przedstawicielstwa i sklepy wiodących marek wielu innych branż. W takich właśnie, najlepszych z punktu widzenia handlu miejscach, znajdują się salony Audi City łączące przestrzeń fizyczną z wirtualną.
Centralnym elementem każdego z takich salonów jest ogromny, sięgający od podłogi do sufitu ekran, tzw. powerwall, na którym wyświetlane są cyfrowe prezentacje każdego wybranego modelu Audi, pokazujące samochód w jego naturalnych wymiarach. Po raz pierwszy w historii firmy, na takim ekranie klient przejrzeć może absolutnie wszystkie modele z oferty Audi. Jest to o tyle ważne, że w myśl ofensywy modelowej czterech pierścieni, gama modelowa Audi poszerzyła się ostatnio z 23 modeli w roku 2007, do ponad 50 na koniec roku 2015.
Klient ma dziś do wyboru miliony konfiguracji uwzględniających różne modele, kolory nadwozia, opcje wyposażenia czy dodatkowe funkcje. W Audi City może obejrzeć w najdrobniejszych szczegółach każdą z nich, wpisując się w ten sposób w światowe trendy zmierzające ku prezentacji jak najbardziej zindywidualizowanej oferty. Coraz więcej klientów chce jeździć skonfigurowanym „wyłącznie dla mnie” Audi, stąd już na etapie wyboru modelu w salonie sprzedaży, chcą zapoznać się z każdym detalem samochodu i jego wyposażenia.
W procesie tym, klienta wspomaga Audi ekspert. Jest on osobą pierwszego kontaktu na każdym etapie: od wyboru i zakupu auta, aż po obsługę usług posprzedażowych. Do prowadzenia szczegółowych rozmów na linii klient – doradca, w Audi City wydzielono specjalne, komfortowe i ekskluzywne pomieszczenia, tzw. Customer Private Lounges.
Audi ekspert jest do dyspozycji swoich klientów również po zakończeniu rozmów handlowych. Organizuje na przykład proces odbioru i dostarczenia nowego auta. Każdy z salonów Audi City współpracuje z najbliższą sobie stacją dealerską Audi, służącą klientom swoją wiedzą, dającą możliwość odbycia jazdy próbnej, czy w końcu będącą centrum serwisowym zakupionego w Audi City samochodu.
Audi City przenosi na wyższy poziom sposób sprzedaży samochodów marki Audi, a dzięki swej innowacyjności zdobywa kolejne rzesze klientów. Oddźwięk z jakim spotkało się uruchamianie takich salonów, potwierdza sukces tej koncepcji. Pekińskie Audi City tygodniowo odwiedza średnio 5000 gości. W Londynie, sprzedaż wzrosła aż o 70 procent w porównaniu do sprzedaży notowanej przez znajdujący się w tym samych miejscu wcześniej, konwencjonalny salon Audi. Co ważne, aż 60 procent spośród klientów Audi City, to zupełnie nowi klienci marki. Również berlińskie Audi City zyskało już miano salonu najwyższej jakości. Jego klienci wydają około jednej czwartej więcej (porównując ze średnią wszystkich berlińskich salonów Audi) na dodatkowe wyposażenie z najwyższej półki.
autor: / źódło: / opracowanie:
Audi
|