|
Lokalizacje
Audi City Londyn
Pierwsze na świecie Audi City uruchomione zostało latem 2012r. w brytyjskiej stolicy, w bezpośrednim sąsiedztwie Piccadilly Circus. Za historyczną fasadą budynku, kryje się bardzo nowoczesna powierzchnia wystawiennicza wielkości około 850 m.kw., zlokalizowana na dwóch poziomach. Na parterze znajdują się cztery stoły z dotykową powierzchnią służące do sterowania modułami powerwall. Każdy z takich modułów ma – podobnie jak całe pomieszczenie – 2,76 metra wysokości i 4,60 metra szerokości, a rozdzielczość ekranu to ponad dwa miliony pikseli. Ekrany powerwall mają razem około 50 metrów kwadratowych powierzchni.
Audi City w Londynie oferuje też aż trzy Customer Private Lounges do osobistych rozmów z doradcami. Każda z nich z własnym stołem dotykowym i dużym ekranem. Za prawidłowe działanie zarówno powerwall’i, jak i dotykowych stołów, odpowiada siedemnaście wysoce wydajnych komputerów i trzy serwery. Cyfrowy showroom ma też miejsce, w którym ustawiono cztery jak najbardziej realne modele Audi oraz specjalne pomieszczenie przeznaczone do wydawania zamówionych samochodów do rąk klientów.
Audi City Pekin
Na początku roku 2013, pierwsze w Azji Audi City otworzyło swoje bramy przy prominentnej ulicy Changan w Pekinie, w bezpośrednim sąsiedztwie placu Tiananmen.
Audi City Beijing jest największą tego typu placówką na świecie – jego powierzchnia to 2100 m.kw. Sześć modułów powerwall zamontowanych na parterze salonu ma łączną powierzchnię ekranów: 94 m.kw. Na piętrze, na klientów czekają cztery Customer Private Lounges, każda z własnym stołem dotykowym i z dużym ekranem.
Dwupiętrowy salon ma też miejsce dla 14 pojazdów demonstracyjnych. O cyfrową wydajność dotykowych stołów i ekranów powerwall dba 18 komputerów oraz trzy serwery.
Audi City Berlin
Pierwszy niemiecki cyfrowy showroom Audi, mieści się bezpośrednio przy Kurfürstendamm, przeżywającym renesans znanym bulwarze zakupowym w odnowionym centrum dawnego Berlina Zachodniego.
Łącznie z powierzchniami funkcyjnymi i biurowymi, ta flagowa placówka czterech pierścieni ma około 800 metrów kwadratowych i zajmuje dwa pierwsze piętra budynku sklepowo-biurowego. Już na wejściu, zwiedzający spotyka się z emanacją informatycznej energii Audi City. Ustawione tam trzy stoły dotykowe, komunikują tam z pięcioma modułami powerwall. Każdy moduł ma trzy metry wysokości (tyle samo co samo pomieszczenie) i pięć metrów szerokości. Rozdzielczość: 120 milionów pikseli. Wirtualne powierzchnie projekcyjne w Audi City Berlin to niemal 90 metrów kwadratowych. Trzy Customer Private Lounges są podzielone pomiędzy piętro i parter.
By zwizualizować jeden model Audi, potrzeba około 20 - 30 gigabajtów danych, stąd cały system oparty jest na dziewięciu komputerach wysokiej mocy obliczeniowej i na sześciu serwerach. Wirtualna prezentacja uzupełniona jest przez cztery realne, stojące w salonie egzemplarze Audi.
Oprócz prezentacji i sprzedaży samochodów, przed berlińskim Audi City stoją też inne zadania. Jest to miejsce wielu wydarzeń, imprez i spotkań, organizowanych w ramach zaangażowania marki w kulturalne życie stolicy Niemiec, np. w ramach festiwalu filmowego Berlinale, którego Audi AG jest partnerem od roku 2014.
Audi City Stambuł
Czwarte na świecie Audi City zostało otwarte w maju 2016r., w stambulskim centrum handlowym „İstinye Park”. Każdego roku, przez to centrum zaliczające się do najbardziej ekskluzywnych w tureckiej metropolii, przewija się ponad 17 milionów gości.
Dzięki wdrożeniu w Audi City Stambuł najnowocześniejszych rozwiązań technicznych, zapotrzebowanie na energię oraz koszty związane z funkcjonowaniem tej placówki zostały zredukowane o połowę. Technika cyfrowa jest tu jeszcze bardziej wydajna i pozwala na prezentację wszystkich modeli Audi z fotograficzną dokładnością.
Przemyślane rozwiązania związane z wydajnością widać również w powierzchni Audi City Stambuł. Spotkania z ofertą Audi odbywają się w pomieszczeniu o powierzchni mniej niż 250 metrów kwadratowych. Zamontowano tam aż trzy ekrany powerwall, o łącznej powierzchni 87 metrów kwadratowych. Konfiguracja i sterowanie cyfrowymi treściami odbywa się poprzez tablety, komunikujące się bezpośrednio z ekranami powerwall. Do dyspozycji klientów jest również Customer Private Lounge z własną ścianą multimedialną.
Audi City Paryż
Pod jednym z najlepszych adresów Paryża, przy Place du Marché SaintHonoré, w bezpośrednim sąsiedztwie słynnego Place Vendôme i Rue SaintHonoré, 14 czerwca 2016 r. ruszyło piąte na świecie Audi City.
Na kompaktowej powierzchni około 350 metrów kwadratowych, Audi City Paryż zapewnia cztery „Customer Privat Lounges”, czyli miejsca osobistych rozmów z doradcami. W paryskim Audi City, na klientów oczekuje też nowe, nie proponowane dotąd rozwiązanie - „Audi Intelligence Lounge”, dzięki któremu pobyt w salonie jest jeszcze bardziej relaksujący i ekskluzywny.
Dużych ekranów o łącznej powierzchni około 40 metrów kwadratowych, można też używać do oglądania transmisji na żywo. Wtedy ekrany te są ze sobą połączone.
Technika i architektura
W pożądanych lokalizacjach centrów dużych miast, dostępnej przestrzeni jest wyjątkowo mało. Koncepcja Audi City przekuwa tą wadę w zaletę. Średnia wielkość Audi City - około 400 metrów kwadratowych – to zaledwie jedna trzecia powierzchni konwencjonalnego salonu samochodowego. Mimo to, i dzięki wysokiej elastyczności, pełna, choć wirtualna prezentacja samochodu, jest tu jak najbardziej możliwa.
Treści wirtualnych prezentacji w Audi City, przy pomocy kilku kliknięć mogą być dostosowane do specyficznych warunków rynku lokalnego oraz do zainteresowań tamtejszych klientów. Wszystkie placówki Audi City są połączone między sobą i z centralnym serwerem w Ingolstadt. Najbardziej aktualne informacje o produkcie, kampanie reklamowe oraz najnowsze wiadomości ze świata Audi i aktualizacje, są wgrywane bezpośrednio do programu prezentacyjnego.
Ponadto wszystkie ekrany zamontowane w salonie można połączyć w jeden ogromny ekran, na którym oglądać można np. transmisje z imprez sportowych z udziałem Audi, czy też z wydarzeń kulturalnych, nad którymi cztery pierścienie sprawują patronat. Wydarzenia takie, to również świetne okazje do organizacji w Audi City spotkań czy przyjęć. Audi City tworzy więc nową przestrzeń dla dialogu marki z otoczeniem, stając się częścią miejskiego życia.
autor: / źódło: / opracowanie:
Audi
|