|
Audi City otwiera nowe możliwości w prezentacji produktów, świadomie przesuwając na drugi plan koncepcję architektoniczną. Salon, wypełniony praktycznie w 100% powierzchniami projekcyjnymi, którego język formy i dobór barw wnętrza zredukowano do minimum, wyraźnie pełni rolę służebną wobec prezentowanych tam treści. Nowoczesna technika pozostaje dla gościa w znacznym stopniu niewidzialna. Dla przykładu weźmy zaawansowany system akustyczny: kieruje on dźwiękiem w ten sposób, by tylko wybrani zwiedzający mogli go słyszeć. W ten sposób tworzone są osobne przestrzenie, bez potrzeby ich fizycznego wydzielania.
Audi City wtapia się w otaczającą architekturę. Niemniej jednak, równocześnie kształtuje obraz ulicy, ponieważ przechodnie, przez jego przeszklone, wielkopowierzchniowe fasady, oglądać mogą prezentacje z wnętrza salonu. Oznacza to otwartość Audi City i łączy przestrzeń marki z publiczną przestrzenią ulicy.
Zwiedzanie Audi City
Audi City sprawia, że kupno samochodu, jeszcze przed odbyciem jazdy próbnej, staje się nie lada przeżyciem. Zwiedzający mogą skonfigurować wybrane przez siebie auto z pomocą tabletu lub dotykowego stołu, surfując po menu konfiguracji przy użyciu gestów palcami i wybierając opcje wyświetlane na ekranach o jakości HD. Na życzenie, klienta wesprzeć może tzw. przewodnik, który dodatkowo objaśni obszerną ofertę i cyfrową technikę.
Następnie obraz takiego zindywidualizowanego samochodu klient może przenieść na powerwall, czyli na ekran zajmujący często całą ścianę pomieszczenia. Tam zobaczyć można obraz pojazdu w skali niemal 1:1. Dynamiczny system akustyczny dba o to, by dźwięk dobiegający do uszu osoby stojącej przed powerwall’em - na przykład dźwięk silnika, muzyka czy informacje czytane przez lektora - dokładnie pasował do wybranego auta i do przedstawianych treści.
Dla gości przychodzących do Audi City z konkretnym zamiarem kupna samochodu, oddano do dyspozycji Customer Private Lounges, w których również znajdują się stoły dotykowe i duże ekrany. Tam klient może dalej personalizować swój wymarzony samochód, wybierając spośród całej gamy materiałów, skór czy lakierów. Każdy element oznaczony jest na ekranie kodem QR. Jeżeli klient chciałby porównać różne kombinacje kolorów, materiałów i wyposażenia, tak by osiągnąć zamierzony przez siebie efekt, zeskanować może każdy z takich kodów i dołączyć do wyświetlanej na ekranie konfiguracji. Następnie, z pomocą eksperta Audi, może bezpośrednio zlecić produkcję swojego nowego pojazdu. Istnieje też alternatywna opcja, w której wybraną i zakończoną konfigurację (oznaczoną osobnym kodem QR) klient zapisuje na własnym smartphonie. W ten sposób może „zabrać do domu” swój osobisty wybór i podczas kolejnej wizyty w Audi City lub u innego partnera Audi, dalej nad nim pracować.
Również czytniki na stołach dotykowych, przy pomocy funkcji QR rozpoznają aktualną konfigurację klienta i mogą ją w kilka sekund ponownie wyświetlić na ekranie powerwall. Pracownik Audi City może dzięki temu od razu nawiązać do aktualnego etapu procesu zakupowego, co oszczędza czas i polepsza jakość doradztwa.
Transfer rozwiązań do konwencjonalnego salonu samochodowego
Audi City z powodzeniem wpasowuje się w globalną sieć handlową czterech pierścieni. Jest też ważnym laboratorium innowacji w sprzedaży cyfrowej. Projekt jest ściśle połączony z klasycznym handlem, będącym cały czas wyznacznikiem jakości dostarczanych informacji i serwisu. Jednak transfer cyfrowych rozwiązań rodem z Audi City do konwencjonalnych salonów sprzedaży trwa.
Dealerzy Audi mogą elastycznie, i w zależności od potrzeb, integrować w swoich salonach stworzone z tą myślą moduły projektu. Audi AG nieustannie pracuje nad ich wydajnością. Postępy są widoczne. Przykładowo: w najnowszych salonach Audi City koszty sprzętu, obsługi i energii spadły o połowę.
Instalując w salonie gotowe moduły – np. Customer Private Lounge - dealer zyskuje możliwość cyfrowej prezentacji samochodów, z założeniem poniesienia niewielkich kosztów, mniejszych niż rozbudowa salonu.
Sam partner handlowy, przy wsparciu eksperta Audi, decyduje, jaki moduł najlepiej zaspokaja indywidualne potrzeby jego zakładu. Również zakres i wyposażenie w poszczególne komponenty, można elastycznie dopasować do lokalnych warunków.
Już około 30 dealerów z całego świata zaadaptowało w swoich salonach moduły Audi City. Do końca roku 2016 ma być ich dwustu. Widać zatem, że zalety cyfrowego newsroomu sukcesywnie trafiają również do salonu konwencjonalnego. To kolejny krok do połączenia realnego i cyfrowego świata spod znaku czterech pierścieni.
autor: / źódło: / opracowanie:
Audi
|