|
1. Volkswagen Cross Coupé GTE to Midsize-SUV z napędem hybrydowym V6-plug-in.
2.Cross Coupé GTE łączy niemiecką myśl techniczną i design z motoryzacyjnym „American Way of Life”.
3.Prototypowy SUV wprowadza nowy język designu Volkswagena, opracowany na rynek amerykański.
4.Przód studyjnego modelu pokrytego lakierem w kolorze Grand Pacific Glacier pokazuje, jak będzie wyglądało oblicze nowego amerykańskiego SUVa.
5. Deska rozdzielcza z interaktywną funkcją sterowania gestami otwiera nowy wymiar jakości obsługi i przekazywania informacji.
6.Silnik 3.6 V6 FSI (206 kW), dwa silniki elektryczne (40 kW i 85 kW) i napęd na wszystkie koła z „elektrycznym wałem Kardana”.
7.Moc systemowa 265 kW i zasięg 70 MPGe[1] (w cyklu mieszanym).
8.Ekstremalnie sportowy „tryb GTE”, zero emisji na dystansie do 20 mil (32 kilometry) w trybie elektrycznym.
9.Studyjny model z pięcioma miejscami siedzącymi oferuje na długości 190,8 cali (4,85 metra) doskonały komfort podczas długich podróży.
10.Volkswagen będzie produkował siedmioosobowego Midsize-SUVa od końca 2016 roku w amerykańskim zakładzie w Chattanooga (Tennessee).
Pod koniec 2016 roku Volkswagen of America rozpocznie w Chattanooga (Tennessee) produkcję nowego modelu, jednego z najważniejszych dla przedsiębiorstwa od pięćdziesięciu lat: siedmioosobowego Midsize-SUVa. Trwa końcowe odliczanie do premiery mierzącego około pięciu metrów (ok. 197 cali) wszechstronnego samochodu. Zwiastunem tego nowego bestsellera jest prezentowany przez Volkswagena podczas North American International Autoshow (NAIAS, 12 – 15 stycznia) w Detroit pięcioosobowy Cross Coupé GTE. Jest to ekskluzywny SUV z układem hybrydowym plug-in, napędem na wszystkie koła z „elektrycznym wałem Kardana”, maksymalną mocą systemową 265 kW/360 KM i zasięgiem 70 MPGe. „Cross Coupé GTE jest zwiastunem nowego amerykańskiego języka designu Volkswagena” – stwierdził Klaus Bischoff, szef designu marki Volkswagen. I dodał – „Studyjny model jest wyjątkowy, mocny, i charakteryzuje się agresywną sylwetką. Wiele z jego detali zdradza, jak wyobrażamy sobie przyszłego seryjnego SUVa przeznaczonego na rynek północnoamerykański. Pod względem koncepcyjnym studyjne auto łączy niemiecką myśl technologiczną i design ze stylem motoryzacyjnego American Way of Life”. A to oznacza wysoką efektywność, czyste i wyraźne linie, logiczną obsługę i doskonałą jakość połączone z przestronnością, znakomitymi osiągami i najwyższym komfortem.
Sportowy i oszczędny. Skrót GTE to oznaczenie koncepcji tego Cross Coupé oraz modeli Volkswagena z napędem hybrydowym plug-in. Są to samochody o sportowym charakterze z nowoczesnymi silnikami. Oferują komfort na długich trasach typowy dla Gran Tourismo (GT), a dzięki silnikowi/silnikom elektrycznym i ładowanej zewnętrznie baterii umożliwiają poruszanie się bez emisji szkodliwych substancji. W Europie pierwszy GTE jest już na rynku, drugi stoi w blokach startowych. Prezentowany w Detroit SUV przez 20 mil (32 kilometry) może być samochodem zeroemisyjnym (zasięgi z napędem elektrycznym w USA i Europie nie są identyczne ze względu na odmienne cykle testowe). Wszystkie modele GTE mogą poruszać się w różnych trybach. W przypadku Cross Coupé GTE są to tryby E (elektryczny), GTE, Hybrid, Offroad i Battery Hold/Battery Charge.
Innowacyjne technologie..Cross Coupé GTE jest trzecią wersją studyjną średniej wielkości SUVa, prezentowaną przez Volkswagena przed rozpoczęciem produkcji seryjnej. Wszystkie trzy samochody koncepcyjne – pokazany w Detroit w styczniu 2013 roku CrossBlue, przedstawiony w listopadzie 2013 roku w Los Angeles CrossBlue Coupé oraz wystawiony teraz na NAIAS Cross Coupé GTE – stanowią fragment szerokiego spektrum wariantów SUVów, jakie są możliwe do zrealizowania na bazie modułowej platformy MQB Volkswagena. Celem przyświecającym projektantom przy ich konstruowaniu było stworzenie w niedalekiej przyszłości SUVa przeznaczonego specjalnie na rynek północnoamerykański.
Wygląd zewnętrzny
Wymiary. Cross Coupé GTE w kolorze niebieskim Grand Pacific Glacier wygląda jeszcze bardziej wyjątkowo, niż modele studyjne zaprezentowane w 2013 roku. Mimo że wszystkie trzy prototypowe SUVy powstały na bazie DNA designu Volkswagena i w związku z tym wykazują stylistyczne podobieństwa, Cross Coupé GTE różni się wieloma detalami od wcześniejszych wersji i zdecydowanie zmierza w kierunku produkcji seryjnej. Prezentowany w Detroit samochód koncepcyjny ma długość 190,8 cala (4.847 mm) i wysokość 68,3 cala (1.736 mm). Jego szerokość wynosi 79,9 cala (2.030 mm). Klaus Bischoff opisuje nowe auto następująco: „Ten samochód jest niezwykły z każdej perspektywy. Obojętnie, czy wyobrazimy sobie Cross Coupé GTE na Manhattanie, nad Pacyfikiem w Kalifornii czy w Górach Skalistych – zaprojektowany specjalnie dla USA SUV wszędzie będzie prezentował się doskonale”.
Przód nadwozia. W masywnym i ekskluzywnym wyglądzie zewnętrznym dominuje bardzo czysty układ linii. Precyzyjne krawędzie długiej maski wyglądają jak wycięte laserem. Pokrywa komory silnika na środku jest wyższa niż po bokach, a jej tylne zewnętrzne krawędzie przechodzą w masywne błotniki. Dominującą cechą bardzo wysokiego przodu jest osłona chłodnicy. Bardziej niż w poprzednich wersjach, reflektory, kierunkowskazy i osłona chłodnicy stapiają się w jeden moduł stylistyczny. Podstawową konstrukcję osłony chłodnicy stanowią dwie masywne aluminiowe, poziome listwy (od przodu polerowane, od góry szczotkowane). Listwy zwężają się w kierunku podwójnych diodowych reflektorów co sprawia, że ich kształt przypomina skrzydła. Równie atrakcyjną formę, jak osłona chłodnicy, ma dolny wlot powietrza. Na zewnątrz jest on obramowany czarną, błyszczącą listwą, na środku widać element z polerowanego aluminium, którego zbliżony do skrzydła kształt koresponduje z formą listwy osłony chłodnicy.
>PAGE>Efekt „spojrzenia” podwójnych diodowych reflektorów uzyskano między innymi dzięki kompaktowym modułom LED (które w każdym reflektorze stanowią centralny punkt świetlny) oraz umieszczonym na zewnątrz i nad nimi „brwiom”. Zewnętrzne moduły reflektorów są odpowiedzialne za światła mijania, wewnętrzne za światła drogowe. Z pewnością każdy zwróci uwagę na niepowtarzalną grafikę świateł dziennych. Składają się one łącznie z czterech punktów świetlnych podwójnych reflektorów diodowych oraz czterech diodowych „skrzydeł świetlnych”, z których dwa znajdują się na górze w osłonie chłodnicy, a dwa w dolnym wlocie powietrza.
Sylwetka. Przednie, ostre załamanie maski silnika rozpoczyna linię, która rozciąga się po bokach przez przednie błotniki, pod bocznymi szybami i sięga aż do tylnej pokrywy Cross Coupé GTE. Całe nadwozie ma atletyczne proporcje. Przesunięty daleko do tyłu słupek A (i podkreślona w ten sposób długa maska) oraz mocno pochylony słupek C tworzą sylwetkę, która w pełni zdradza sportową ekskluzywność i jednocześnie podkreśla masywność tego dużego SUVa.
Z wizerunkiem tym koresponduje płaszczyzna między wysoką linią okien a nisko umieszczoną linią załamującą światło, tzw. linią charakteru z precyzyjnie zintegrowanymi klamkami drzwi. Linia charakteru przechodzi bezpośrednio w mocno wysunięte na zewnątrz nadkola. Same nadkola podkreślają siłę i wielkość SUVa. W nadkolu po stronie kierowcy znajduje się przyłącze ładowania baterii litowo-jonowej; po drugiej stronie nadwozia w tym samym miejscu znajduje się wlew paliwa. 22-calowe obręcze ze stopu metali lekkich (opony: 285/40) z dziesięcioma połyskującymi ramionami uzupełniają niezwykły wygląd samochodu. W oczy rzucają się także niezwykle krótkie zwisy nadwozia, które gwarantują optymalny kąt najazdowy i zjazdowy w terenie.
Tył nadwozia. Boczna linia charakteru w Cross Coupé GTE przechodzi z tyłu w listwę z polerowanego aluminium. Nad tą listwą umieszczone są diodowe światła tylne w kształcie trapezu. Także z tyłu Cross Coupé GTE nawiązuje do wytycznych północnoamerykańskiego języka designu Volkswagena i także tutaj dominują czyste, poziome linie. W obraz ten harmonijnie wpasowują się tylne światła, wyraźnie poziomy podział pokrywy bagażnika i umieszczone wysoko w sposób charakterystyczny dla SUVów końcówki rur wydechowych, które stanowią element poprzecznej, aluminiowej listwy w zderzaku. Dolną krawędź stanowi umieszczona centralnie osłona podwozia z dyfuzorem.
Równie interesującą formę, jak diodowym reflektorom przednim i światłom dziennym, zespół stylistów Volkswagena nadał diodowym światłom tylnym. Czerwone główne moduły posiadają zróżnicowane osłony (bezbarwne przejrzyste) i obudowy (czarne i chromowane, w obu przypadkach z połyskiem). Nawet zgaszone, tylne światła z wewnętrznymi detalami podejmującymi zewnętrzne kształty modułów świateł, wykazują wyjątkowy, „techniczny” charakter. Po zmroku powstaje wrażenie, jakby pojedyncze segmenty świetlne unosiły się w ciemnej przestrzeni modułów świateł.
Wnętrze
Progresywne i intuicyjne. Cross Coupé GTE stanowi okno, przez które można zobaczyć przyszły design marki Volkswagen. Odnosi się to nie tylko do wyglądu zewnętrznego, także wnętrze studyjnego modelu pokazuje, jak styliści Volkswagena wyobrażają sobie Midsize-SUVa przyszłości. Wizja ta w żadnym przypadku nie oznacza odejścia od aktualnej stylistyki, lecz jest konsekwentnie udoskonaloną wersją dwóch charakterystycznych cech wnętrza Volkswagenów. Pierwszą cechą jest czysty, poziomy podział architektury wnętrza, szczególnie tablicy rozdzielczej. Drugą cechą charakterystyczną wnętrza każdego Volkswagena jest intuicyjna obsługa i logiczny układ wszystkich elementów i systemów. Te założenia Volkswagen będzie konsekwentnie realizował również w czasach interaktywnych systemów obsługowych i Infotainment. Przykładem może być Cross Coupé GTE: tutaj ostateczne przejście z ery analogowej systemów wyposażenia wnętrza do ery w pełni elektronicznej dokonało się z całkowitym zachowaniem tej zasady. Pozytywnych rezultatów nie sposób nie zauważyć: konsekwentnie poziomy podział deski rozdzielczej tworzy czytelną, przestronną, a jednocześnie dokładnie przemyślaną, nowoczesną atmosferę. Aplikacje utrzymane w błyszczącej czerni z precyzyjnie zintegrowanymi wyświetlaczami i elementami chromowanymi wyglądają, jakby były detalami nowoczesnych modułów ekranów dotykowych, a czysta architektura wzorowana na języku formy niemieckiego Bauhausu tworzy całkowicie nową jakość we wnętrzu samochodu.
Wyraźnie podzielona deska rozdzielcza. Pod przednią szybą we wnętrzu studyjnego auta znajduje się poziomy obszar otoczony granatową skórą Nappa. Ciemnoniebieski odcień skóry (Ing Blue) koresponduje z niebieskim lakierem nadwozia (Grand Pacific Glacier). Po bokach skórzana płaszczyzna przechodzi płynnie w dolne obramowanie bocznych okien, pokryte taką samą skórą. Właściwa płaszczyzna Infotainment i obsługowa rozciąga się jak skrzydło przez całą szerokość Cross Coupé GTE. Dominującymi kolorami i materiałami w tej części wnętrza są polerowane aluminium i błyszcząca pleksi w kolorze czarnym Piano, pokryta powłoką odporną na zadrapania. Po bokach znajdują się poziome wloty powietrza wykonane z polerowanego aluminium. Do umiejscowionego na środku deski rozdzielczej ekranu dotykowego systemu Infotainment o rozmiarze 10,1 cala przylegają z prawej i lewej strony po trzy, umieszczone jeden pod drugim, wloty wentylacji.
Ekran dotykowy systemu Infotainment, umieszczony jest wysoko na desce rozdzielczej. Cały ten obszar charakteryzuje całkowicie nowa architektura, a system Infotainment i deska rozdzielcza optycznie stanowią całość.
Wszystkimi funkcjami steruje się przy użyciu ekranu dotykowego. Kierowca ma do dyspozycji cyfrowy Active Info Display, pozwalający na indywidualne ustawienie wyświetlanych treści.
|