|
Poniżej szczegółowe informacje o ekranie dotykowym systemu Infotainment i Active Info Display:
Ekran dotykowy Infotainment / sterowanie. Korzystając z 10,1-calowego ekranu dotykowego z czujnikami zbliżeniowymi i z funkcją sterowania gestami, kierowca i pasażer mogą zarządzać wszystkimi funkcjami Infotainment i podstawową konfiguracją samochodu. Czujniki zbliżeniowe są znanym już rozwiązaniem, natomiast całkowitą nowością jest funkcja sterowania gestami. Wystarczy na przykład odpowiednio poruszyć palcem w pewnej odległości, by przeglądać listę utworów i wybrać do odtwarzania inną piosenkę.
Ekran dotykowy Infotainment / grafika. W zależności od profilu jazdy – Snow, Sport, Onroad lub Offroad – zmienia się układ graficzny wyświetlacza. Ponadto dane nawigacji mogą być wyświetlane w formacie dwu- lub trójwymiarowym. W formacie 3D użytkownik ma możliwość skonfigurowania indywidualnej formy prezentacji, mianowicie trzech lub większej ilości płaszczyzn, które unoszą się nad sobą w wirtualnej przestrzeni. Wszystkie pokazują mapę, na której znajduje się samochód, lecz z innymi informacjami. Dla przykładu: na najwyższej płaszczyźnie kierowca ustawił Point-of-Interest, na środkowej płaszczyźnie przedstawione są dane geograficzne, na przykład aktualna wysokość nad poziomem morza; na najniższej płaszczyźnie „Car” wyświetlana jest trasa i pozycja Cross Coupé GTE. Płaszczyzny można dowolnie przesuwać z góry na dół, przy czym indywidualne ustawienia wykonywane są zawsze w płaszczyźnie znajdującej się na wierzchu. Mapa skonfigurowana w 3D może być wyświetlana także w 2D. Informacje odnoszące się do treści system pobiera w zależności od rodzaju z Internetu, przez satelitę lub z nośników danych (oprogramowanie nawigacji). Na ekranie wyświetlane są także dane dotyczące pogody. Kierowca i pasażer mogą wybrać płaszczyzny i informacje także korzystając z funkcji sterowania gestami. Naturalnie możliwe jest również bezpośrednie dotknięcie i przesuwanie okien na ekranie dotykowym.
Active Info Display. Ten duży, cyfrowy wyświetlacz ma formę klasycznej tuby. Wszystkie wskazania instrumentów generowane są czysto wirtualnie przez oprogramowanie. Tylko lampki z symbolami umieszczone w górnej części wyświetlacza są nadal wykonane jako hardware. Tutaj także informacje nawigacji mogą być wyświetlane w formie 2D i 3D. Wyświetlacz ma przekątną 12,3 cala, rozdzielczość 1.440 x 530 pikseli pozwala na niezwykle precyzyjną graficznie i interaktywną prezentację wszystkich detali. Poszczególne funkcje podstawowe są powiązane z indywidualną interakcją lub grafiką. Grafika ta zmienia się na przykład analogicznie do wybranego trybu napędu (np. tryb E lub GTE). W razie potrzeby możliwe jest włączenie w grafikę informacji takich jak funkcje pojazdu, nawigacji i systemów wspomagających. Kierowca może przenieść na Active Info Display również dane prezentowane na ekranie dotykowym w konsoli środkowej, na przykład zdjęcia z książki adresowej telefonu lub okładki płyt.
Sterowanie klimatyzacją przy użyciu ekranu dotykowego. Poprzeczna listwa ze szczotkowanego aluminium, przebiegająca przez całą szerokość wnętrza, oraz dalsze poziome elementy i oświetlenie Ambiente zdobią obszar poniżej systemu Infotainment i Active Info Display. Podobnie jak system Infotainment, także sterowanie klimatyzacją wnętrza wraz z klimatyzacją siedzeń wykonane jest w formie ekranu dotykowego. Na poziomej płaszczyźnie środkowej konsoli, idealnie dostosowanej pod względem ergonomii do kierowcy, umieszczona jest z lewej strony dźwignia zmiany biegów 6-biegowej DSG, sterowanej „by wire”. Dźwignia, jak joystick, znajduje się zawsze w centralnej pozycji, stopnie R, N i D przełączane są krótkim przesunięciem dźwigni, pozycja P ustawiana jest oddzielnym przyciskiem w dźwigni zmiany biegów. Również po lewej stronie, za dźwignią DSG i optymalnie w zasięgu kierowcy, umieszczony został moduł umożliwiający wybór jednego z profilu jazdy: Onroad, Offroad, Sport i Snow. Moduł ten swoją nowoczesną stylistyką idealnie wkomponowuje się w całościowy obraz wnętrza. Wykonany jest on z elementów tzw. „light pipe” (przezroczyste, wypełnione światłem diodowym) z wyświetlaczem HD. Na środku (między dźwignią DSG a modułem wyboru profilu jazdy oraz zagłębieniami na kubki) znajdują się czarne przyciski ESC, trybu E i trybu GTE oraz aluminiowy przycisk Start/Stop Engine. Z prawej strony dźwigni zmiany biegów, wygodnie w zasięgu kierowcy i pasażera, umieszczono dwa uchwyty na kubki, przesłaniane osłoną w kolorze czarnym Piano.
Panoramiczny rozsuwany dach. W dachu nad konsolą środkową znajduje się kolejna konsola z przyciskami dotykowymi do obsługi panoramicznego szklanego dachu, rolety przeciwsłonecznej i funkcji oświetlenia wnętrza.
Pięć miejsc siedzących i płaska podłoga bagażnika. Siedzenia obszyte są dwukolorową skórą Nappa (także skórą semianilinową). Ciemny kolor Ink Blue podkreśla formę siedzeń, które dzięki kontrastowi kolorystycznemu sprawiają wrażenie siedzeń kubełkowych. Wyprofilowane sportowe fotele gwarantują doskonałe podparcie ciała oraz wysoki poziom komfortu na długich trasach. Skóra na środkowej części siedzeń jest perforowana, a wzór perforacji nawiązuje do aluminiowych pokryw głośników w drzwiach. Tylną kanapę (trzy miejsca siedzące) można składać w stosunku 1/3 do 2/3. Po złożeniu powstaje płaska podłoga bagażnika. Podobnie jak z przodu, także z tyłu w konsoli środkowej znajduje się panel obsługowy klimatyzacji z ekranem dotykowym.
Rear Seat Entertainment. W zagłówki siedzeń wbudowane są uchwyty na tablety. Po zainstalowaniu aplikacji Volkswagena Media Control użytkownicy tabletów otrzymują przez WLAN dostęp do różnych funkcji systemu Infotainment, na przykład radia, wszystkich źródeł multimedialnych oraz nawigacji.
Układ napędowy
Jeden samochód, wszystkie rodzaje napędu. Cross Coupé GTE pod względem konstrukcyjnym bazuje na opracowanej przez Volkswagena modułowej platformie podłogowej dla samochodów z silnikiem montowanym poprzecznie (MQB). Ta modułowa konstrukcja należy do najbardziej innowacyjnych konstrukcji w przemyśle motoryzacyjnym, bowiem pozwala Volkswagenowi na zastosowanie w poszczególnych modelach nie tylko klasycznych rodzajów napędów (benzynowych i wysokoprężnych), lecz także hybrydowych plug-in, wersji na gaz ziemny oraz zeroemisyjnych (napęd elektryczny i ogniwo wodorowe). Zatem Cross Coupé GTE teoretycznie może być napędzamy wszystkimi rodzajami układów napędowych.
3.6 FSI i dwa silniki elektryczne. Studyjny SUV napędzany jest silnikiem benzynowym V6 o pojemności 3,6 litra i dwoma silnikami elektrycznymi. Sześciocylindrowa jednostka z bezpośrednim wtryskiem (FSI) rozwija moc 206 kW/280 KM i maksymalny moment obrotowy 350 Nm. Dwa silniki elektryczne mają moc 40 kW i moment obrotowy 220 Nm (przedni) oraz 85 kW i 270 Nm (tylny). Silniki te zasilane są baterią litowo-jonową, umieszczoną w tunelu wału Kardana. Pojemność baterii wynosi 14,1 kWh. Całkowita moc systemowa napędu to 265 kW/360 KM. W przypadku poboru całej mocy, Cross Coupé GTE rozwijający prędkość maksymalną 130 mph (209 km/h) przyspiesza do 60 mph (97 km/h) zaledwie w 6 sekund.
|