|
Wartości spalania udało się obniżyć nawet o 21 procent, a systemy Infotainment i wspomagające wprowadzają do segmentu Polo poziom technologiczny spotykany dotychczas w znacznie większych samochodach. Zaledwie miesiąc po debiucie klasycznych wersji wyposażenia Polo – Trendline, Comfortline i Highline, pojawiają się jako światowe premiery na Genewskim Salonie Samochodowym samodzielne modele Polo TSI BlueMotion, Polo TDI BlueMotion, Polo BlueGT i CrossPolo. Volkswagen prezentuje także nowe pakiety R-Line Exterieur i Interieur dla Polo.
Poniżej najważniejsze informacje o nowych modelach:
Polo BlueMotion. Dotychczas Polo BlueMotion – jeden z najoszczędniejszych pięcioosobowych samochodów osobowych na świecie – był dostępny wyłącznie z silnikiem wysokoprężnym z turbodoładowaniem. W tym roku ten trendsetter w dziedzinie efektywności pojawi się także jako Polo TSI BlueMotion (70 kW/95 KM) z silnikiem benzynowym z turbodoładowaniem. Volkswagen zastosuje w nim po raz pierwszy nową, trzycylindrową jednostkę napędową. Ze średnim zużyciem paliwa 4,1 l/100 km Polo TSI BlueMotion pobija nowy rekord w swojej klasie wśród samochodów benzynowych. Rekord wśród pięcioosobowych samochodów osobowych z silnikiem wysokoprężnym należy do Polo TDI BlueMotion. Trzycylindrowa jednostka o mocy 55 kW/75 KM zużywa zaledwie 3,1 l/100 km.
Polo BlueGT. Dzięki zastosowanej przez Volkswagena funkcji odłączania cylindrów (ACT / system aktywnego zarządzania pracą cylindrów), Polo BlueGT oferuje doskonałą dynamikę przy maksymalnej efektywności. Nowa wersja Polo BlueGT rozwija teraz moc 110 kW/150 KM zamiast 103 kW/140 KM, jak wcześniejsza wersja.
CrossPolo. Wersja ta skierowana jest do wszystkich tych klientów, którzy cenią zindywidualizowany wygląd offroad. CrossPolo oferowane jest wyłącznie w wersji pięciodrzwiowej. Model z 2014 roku charakteryzują nowe kolory, nowe materiały tapicerki, nowe obręcze kół i nowe, przyciemnione światła tylne.
Pakiety R-Line dla Polo. Dodatkową dynamikę oferuje pakiet R-Line. Jest on dostępny dla Polo Comfortline i Polo Highline. Oferowane elementy R-Line, zarówno zewnętrzne, jak i do wnętrza, na przykład zderzaki, sportowe fotele i kierownice, zostały dostosowane do zmodyfikowanej wersji Polo.
Efektywność, komfort i bezpieczeństwo na nowym poziomie. Wszystkie nowe Polo, zatem także modele Polo TSI BlueMotion, Polo TDI BlueMotion, Polo BlueGT i CrossPolo, oferują niespotykane w tej klasie spektrum technologii napędowych poprawiających komfort i bezpieczeństwo. Nowe elektromechaniczne wspomaganie układu kierowniczego poprawia prowadzenie auta na zakrętach. Jako opcja dostępne jest nowe zawieszenie Sport Select, które dzięki elektronicznie regulowanym amortyzatorom, po wciśnięciu przycisku pozwala wybrać jedną z dwóch charakterystyk dostrojenia (niedostępne dla Polo BlueMotion i CrossPolo). Równocześnie do oferty Polo zostały włączone systemy wspomagające kierowcę, takie jak seryjny hamulec multikolizyjny (po kolizji automatycznie inicjuje hamowanie) oraz – jako wyposażenie dodatkowe – system rozpoznający zmęczenie kierowcy, system obserwacji otoczenia Front Assist z funkcją awaryjnego hamowania w mieście oraz automatyczny tempomat ACC. Opcjonalna kamera cofania Rear Assist pozwala obserwować otoczenie za samochodem. Nowy jest również system regulacji klimatyzacji.
Nowoczesne systemy Infotainment. Również systemy Infotaiment opierają się teraz na nowej koncepcji. Dzielą się one na trzy systemy radiowe z CD (Composition Touch, Composition Colour, Composition Media) oraz system radiowo-nawigacyjny z CD (Discover Media). Urządzenia te, w zależności od wersji, oferują takie funkcje, jak Audio Streaming z Bluetooth (zależnie od smartfonu – z opcją wyświetlania okładek płyt i sterowaniem przy użyciu ekranu dotykowego), czujniki zbliżeniowe (wyświetlanie kolejnych detali menu po zbliżeniu ręki), zoom map w trybie nawigacji przy użyciu dwóch palców (jak w smartfonie) oraz podłączenie telefonu komórkowego do zewnętrznej anteny samochodowej (przez złącze indukcyjne). Wszystkie systemy mogą być uzupełnione o funkcję cyfrowego odbioru radiowego DAB+. Ponadto system MirrorLink™ pozwala korzystać ze specjalnych aplikacji na smartfon przy użyciu ekranu dotykowego.
Nowe Polo BlueMotion jako TSI i TDI
Światowa premiera 1.0 TSI o mocy 95 KM. Po raz pierwszy dostępny jest model Volkswagena BlueMotion z silnikiem benzynowym: nowe Polo TSI BlueMotion. Jednostka napędowa – 1,0-litrowy silnik benzynowy z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem, jest skonstruowany całkowicie od nowa. Ten trzycylindrowy silnik rozwija moc 70 kW/95 KM. Polo TSI BlueMotion ze zużyciem paliwa 4,1 l/100 km i emisją CO2 na poziomie 94 g/km ustanawia nowy rekord wśród pięcioosobowych aut benzynowych.
Nowy TDI BlueMotion. Rekordowymi wartościami może pochwalić się także Polo TDI BlueMotion. Jego silnik wysokoprężny z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem, rozwijający moc 55 kW/75 KM, zużywa zaledwie 3,1 l/100 km (emisja CO2 82 g/km). Jest to zatem najoszczędniejszy pięciomiejscowy samochód osobowy z silnikiem wysokoprężnym na świecie. W porównaniu z i tak już ekstremalnie efektywnym poprzednikiem, 1,2-litrowym silnikiem trzycylindrowym, nowy silnik w Polo jest o 0,2 l/100 km oszczędniejszy. Teoretyczny zasięg Polo TDI BlueMotion na 45-litrowym zbiorniku i z manualną przekładnią pięciobiegową wynosi 1400 kilometrów.
|