|
Mniejszy opór aerodynamiczny i opór toczenia. Zmodyfikowany spód nadwozia, dopracowana osłona chłodnicy oraz zmiany pod kątem aerodynamiki wprowadzone do tylnego i przedniego spojlera obniżyły opór powietrza wersji BlueMotion. Opony zoptymalizowane pod kątem oporów toczenia również przyczyniają się do zmniejszenia zużycia paliwa. Ekologiczne właściwości Polo TSI BlueMotion i TDI BlueMotion podkreśla między innymi przygotowany specjalnie dla tych modeli lakier metaliczny w kolorze niebieskim Clearwater. Również dla obu modeli Polo BlueMotion zastrzeżone są nowe, 15-calowe obręcze ze stopu metali lekkich Buenos Aires. Charakterystyczna tkanina tapicerki siedzeń, chromowane elementy dekoracyjne i obszyte skórą kierownica i osłona dźwigni zmiany biegów i dźwigni hamulca ręcznego dbają o wyjątkową atmosferę we wnętrzu BlueMotion.
Nowe Polo BlueGT
10 KM więcej przy takim samym zużyciu paliwa. Polo BlueGT stanowi fascynujące połączenie sportowych cech i efektywności. Jego silnik TSI o pojemności 1,4 litra rozwija moc 110 kW/150 KM (przedtem 103 kW/140 KM). Maksymalny moment obrotowy wynosi 250 Nm i jest dostępny od 1500 obr./min. Moc jest przenoszona na przednią oś przez 6-biegową przekładnię manualną lub opcjonalną, 7-biegową DSG. W przypadku manualnej skrzyni biegów, Polo BlueGT zużywa średnio 4,8 l/100 km (emisja CO2 110 g/km). W połączeniu z 7-biegową DSG zużycie paliwa spada do 4,7 l/100 km (108 g/km CO2). Przy takiej efektywności udało się zwiększyć prędkość maksymalną o 10 km/h do 220 km/h.
Dwa z czterech odłączone. Doskonałą funkcją techniczną silnika BlueGT jest system aktywnego zarządzania pracą cylindrów, zwany w skrócie ACT. Volkswagen wraz z tą funkcją wprowadził do małych samochodów technologię poprawiającą efektywność, znaną wcześniej z dużych, ośmio- lub dwunastocylindrowych silników. Tymczasowe odłączenie drugiego i trzeciego cylindra przy niskich i średnich obciążeniach, obniża zużycie paliwa w znormalizowanym cyklu europejskim o 0,3 l/100 km. Przy jeździe ze stałą prędkością daje to oszczędność paliwa na poziomie nawet 1,0 l/100 km.
Nadwozie obniżone o 15 mm. Nowe Polo BlueGT zarówno na zewnątrz, jak i wewnątrz posiada charakterystyczne cechy. Na zewnątrz są to między innymi nowe, przyciemnione tylne światła, 17-calowe obręcze ze stopu metali lekkich, spojler dachowy, zmodyfikowane zderzaki (z tyłu z dyfuzorem), specjalne progi oraz obniżone o 15 mm nadwozie. We wnętrzu można znaleźć takie elementy, jak rozszerzone funkcje komputera pokładowego (informacja o ACT), tempomat i sportowe przednie fotele.
Nowe CrossPolo
Polo do miejskiej dżungli. Kontrastowa, srebrna osłona podwozia w przednim i tylnym zderzaku oraz czarne osłony na nadkolach, progach i drzwiach nadają nowemu CrossPolo typowy dla niego, terenowy charakter. Obudowy lusterek oraz relingi dachowe, utrzymane w srebrnym kolorze niezależnie od koloru nadwozia, wprowadzają interesujące akcenty. Ofertę wyposażenia uzupełniają teraz dwa nowe, metaliczne lakiery (pomarańczowy Honey i beżowy Titanium) oraz nowe, 17-calowe obręcze ze stopu metali lekkich Canyon. Także ten model ma przyciemnione tylne światła, które otrzymały nową formę.
Wszystko, co trzeba. Seryjne sportowe fotele pokryte są ekskluzywnymi, zaprojektowanymi specjalnie dla tego Polo tkaninami. Do wyposażenia CrossPolo należą także reflektory H7 (opcjonalnie: bi-ksenonowe) i światła przeciwmgłowe. Nowa kierownica oraz dźwignia zmiany biegów i hamulca ręcznego obszyte są skórą. Kontrastowe szwy stwarzają wrażenie ekskluzywności w dwukolorowym wnętrzu, podobnie jak nowy wyświetlacz wielofunkcyjny w kształcie tuby oraz aplikacje z matowego chromu. W Europie można zamawiać CrossPolo z trzema silnikami benzynowymi i trzema wysokoprężnymi o spektrum mocy od 55 kW/75 KM do 81 kW/110 KM. W Niemczech są to dwie jednostki benzynowe i dwie wysokoprężne, ponieważ tam spektrum mocy rozpoczyna się od 66 kW/90 KM. Jesienią pojawi się kolejny silnik TSI. Wszystkie silniki posiadają system Start-Stop oraz tryb rekuperacji i spełniają normę emisji spalin EU 6.
Pakiety R-Line dla Polo
Mocne akcenty. Dla Polo Comfortline i Polo Highline Volkswagen R GmbH stworzył w ramach pakietu R-Line nowy zestaw elementów wyposażenia zewnętrznego i wnętrza. Nowością w programie są 16-calowe obręcze ze stopu metali lekkich Salvador, czyli łącznie dla Polo oferowanych jest pięć typów obręczy ze stopu metali lekkich R-Line (2 x 16-calowe i 3 x 17-calowe).
R-Line Exterieur. Jak już wspomniano, pakiety R-Line zostały skonfigurowane na nowo. Styliści opracowali dla Polo nową, czarną, z połyskiem osłonę chłodnicy z logo R-Line, nową dolną osłonę wlotu powietrza, również czarną z połyskiem, jak osłona chłodnicy. Obręcze ze stopu metali lekkich Salvador są także nowym elementem w pakiecie wyposażenia zewnętrznego. Kolejne elementy tego pakietu to: zderzaki w stylistyce R-Line (z przodu z wbudowanymi reflektorami przeciwmgłowymi z funkcją doświetlania zakrętów), nakładki poszerzające progi, dyfuzor R-Line z tyłu, specjalny spojler dachowy i chromowane końcówki rur wydechowych (o ile są widoczne – w zależności od wariantu silnika).
R-Line Interieur. Pakiet wyposażenia wnętrza został zmodyfikowany w jeszcze większym stopniu. Volkswagen R GmbH zmienił wygląd sportowych foteli z tapicerką R-Line z tkaniny Race/San Remo (opcjonalnie skóra/Alcantara), z logo R-Line, zmodyfikował multifunkcyjną kierownicę sportową, „mały pakiet elementów skórzanych” (dźwignia zmiany biegów i hamulca ręcznego) oraz dywaniki. We wszystkich tych elementach zastosowane zostały kontrastowe szwy w kolorze szarym Kristall. Z poprzedniej wersji pakietu przejęta została czarna podsufitka, czarne panele lub obramowania na konsoli środkowej i przy wlotach wentylacji, listwy progowe R-Line oraz nakładki na pedały ze stali nierdzewnej.
|