|
Od tego czasu to coupé jako dynamiczny, stylowy i osiągalny finansowo samochód sportowy cieszył się wielkim zainteresowaniem kierowców ceniących dynamikę. Teraz Volkswagen zaprezentuje – ponownie w Genewie – jako światową premierę najnowszą generację sprzedanego w ponad milionie egzemplarzy kultowego auta, udoskonalonego zarówno technicznie, jak i optycznie. Na przykład jednostki napędowe: sześć silników z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem należy do najnowszej generacji czterocylindrowych silników Volkswagena, spełnia wymagania normy emisji spalin EU 6 i zużywa nawet o 19 procent mniej paliwa. Seryjnie wszystkie Scirocco o mocy do 162 kW/220 KM posiadają systemy Start-Stop i rekuperacji. Spektrum mocy czterech jednostek TSI (benzynowych) i dwóch TDI (wysokoprężnych) wynosi w Europie od 92 kW/125 KM do 206 kW/280 KM. Wszystkie silniki mimo zmniejszonego zużycia paliwa dysponują większą mocą. Największa różnica dotyczy nowego Scirocco 2.0 TSI o mocy 132 kW/180 KM (przedtem 1.4 TSI o mocy 118 kW/160 KM) oraz Scirocco R z mocą 280 KM (przedtem 195 kW/265 KM).
Wyostrzona stylistyka zewnętrzna, wzbogacone wnętrze. Zewnętrznym znakiem rozpoznawczym Scirocco 2014 jest nowy przód i tył z nowymi reflektorami H7 lub bi-ksenonowymi i diodowymi światłami tylnymi. Logo VW na pokrywie bagażnika uchyla się i służy jako uchwyt do otwierania pokrywy. We wnętrzu, wyposażonym seryjnie w sportowe siedzenia i sportową, obszytą skórą kierownicę, można znaleźć między innymi nowe materiały i kolory. Do nowych rozwiązań technicznych zaliczają się na przykład specjalnie dopasowany do Scirocco system nagłaśniający Dynaudio Excite oraz asystent parkowania (Park Assist). Kolejną nowością są seryjne dodatkowe wskaźniki (ciśnienie doładowania, stoper, temperatura oleju), będące ukłonem w stronę pierwszego Scirocco.
Scirocco pojawi się na rynku latem. Volkswagen będzie produkował najnowszego Scirocco w swoim portugalskim zakładzie pod Lizboną. Stamtąd sportowe auto będzie od połowy sierpnia dostarczane do klientów w Europie. Krótko potem będzie dostępne na dalszych dużych rynkach, jak Chiny, Argentyna, Turcja, Australia, Rosja i Korea Południowa.
Wygląd zewnętrzny Scirocco
Dynamiczna stylistyka. Stylistyka stanowi optyczną klamrę dla całości sportowych cech Scirocco. Niepowtarzalna sylwetka, charakterystyczny tył, wyjątkowy przód nadwozia i zwarte proporcje zdradzają, że w tym coupé kryje się dynamika gwarantująca maksymalną przyjemność podczas jazdy. Podobnie jak pierwsza generacja Scirocco, także trzecia seria tego sportowego auta zasługuje na miano stylistycznej ikony. I właśnie ze względu na kultowy charakter, design nowego Scirocco został bardzo starannie i ostrożnie zmodyfikowany w sposób podkreślający jego wyjątkowość.
Nowy przód nadwozia. Precyzyjnie wykreślone linie, całkowicie nowa grafika reflektorów oraz tak zwane blades (wąskie elementy aerodynamiczne w stylu Golfa GTI) po bokach zderzaków tworzą nowe oblicze przedniej części nadwozia. Części zderzaka, pokryte lakierem w kolorze nadwozia zamiast czarnym, poszerzają optycznie i podkreślają kontury dolnej części nadwozia. Przy jasnym kolorze lakieru, wąskie elementy aerodynamiczne i czarna, otwarta ku górze rama zderzaka stanowią przykuwający uwagę kontrast. Nową formę otrzymał także czarny, duży wlot powietrza w dolnej części przodu nadwozia oraz górny wlot powietrza. Razem z XL1 i Beetle, Scirocco jest jedynym Volkswagenem z logo VW na masce silnika. Aby lepiej ochronić przód nadwozia przed uszkodzeniem przy parkowaniu, auto zostało wyposażone w czujniki parkowania także w przednim zderzaku.
Nowe reflektory. Charakterystyczna dla każdego Volkswagena jest niepowtarzalna grafika świateł. Także w Scirocco ten znak rozpoznawczy jest bardzo interesujący, szczególnie w przypadku reflektorów bi-ksenonowych. Pod modułem ksenonowym inżynierowie i styliści umieścili wąską linię diod LED w formie fali, przywodząca na myśl powiekę i pełniącą funkcję świateł dziennych. Oddzielnie w zewnętrznych częściach zderzaka umieszczone zostały kierunkowskazy, reflektory przeciwmgielne oraz – w wersji podstawowej – światła do jazdy w dzień. Są one optycznie oddzielone od siebie elementami aerodynamicznymi blades. Razem z pokrytą lakierem w kolorze nadwozia osłoną dolnego wlotu powietrza stanowią one kolejne wyraźne podkreślenie szerokości samochodu. Nowy design sprawia także, że Scirocco zdaje się bardziej przylegać do drogi.
|