|
Nowy tył nadwozia. Zgodnie z zasadami DNA designu Volkswagena, szerokość samochodu jest akcentowana poprzez użycie poziomych elementów stylistycznych, zarówno z przodu, jak i z tyłu. W nowym Scirocco wrażenie to jest wzmacniane przez całkowicie nowe diodowe światła tylne i również nową pokrywę bagażnika. Tylne światła o kształcie trapezu zwężające się ku środkowi nadwozia sięgają daleko na tylną klapę. Sama tylna pokrywa posiada pod szybą poziomą linię załamującą światło. W ten atletyczny i precyzyjny design doskonale wkomponowuje się nowy, czarny dyfuzor, dzięki któremu zderzak jest niższy, a samochód pod względem proporcji wygląda na bardziej płaski. Praktycznym rozwiązaniem jest uchylny znaczek VW, obracający się w górę wokół osi poziomej i służący jako (chroniony przed brudem) uchwyt otwierania pokrywy. Za oświetlenie tablicy rejestracyjnej odpowiedzialne są seryjne diody.
Nowe koła i kolory. Patrząc z boku, nie sposób nie zauważyć nowych, 17-calowych obręczy Shanghai i 18-calowych obręczy ze stopu metali lekkich Lisboa i Salvator. Seryjnie Scirocco porusza się na 17-calowych obręczach ze stopu metali lekkich Long Beach i oponach w rozmiarze 205 (od 110 kW – opony 225). Opcjonalnie coupé Volkswagena może być wyposażone – i to także jest nowość – między innymi w legendarne 18 i 19-calowe obręcze Talladega, wcześniej zastrzeżone dla Scirocco R. Nowością w programie jest także pięć z łącznie 13 kolorów: trzy lakiery uniwersalne - biały Pure, czerwony Flash i szary Urano oraz lakiery metaliczne - fioletowy Ultra i złoty Pyramid.
Wygląd zewnętrzny Scirocco R. Najmocniejszy model tej serii, Scirocco R, tradycyjnie posiada specjalne elementy stylistyczne i elementy wyposażenia. Dotyczy to zarówno stylistyki kół, jak i dolnej części przodu i tyłu nadwozia nawiązującej do sportów motorowych. Z przodu szczególnie rzucają się w oczy trzy duże, czarne i błyszczące wloty powietrza, seryjne reflektory bi-ksenonowe, diodowe światła do jazdy w dzień i diodowe kierunkowskazy. Z boku są to między innymi obudowy lusterek zewnętrznych z matowego chromu, nakładki poszerzające nadkola w stylu „R” oraz czarne zaciski hamulców z logo „R”. Z tyłu do elementów charakterystycznych dla Scirocco R należą, tak jak zwykle, chromowane końcówki rur wydechowych (po jednej z każdej strony) oraz większy spojler dachowy. Nowością z tyłu są natomiast duże otwory wylotów powietrza w zderzaku, oraz 18-calowe seryjne obręcze ze stopu metali lekkich typ Cadiz. Jako opcja ten typ obręczy dostępny jest także w rozmiarze 19 cali.
Wnętrze Scirocco
Dodatkowe wskaźniki jak w pierwszym Scirocco. Nowa wersja Scirocco została poddana licznym modyfikacjom także we wnętrzu. Uwagę zwraca zoptymalizowany kształt tablicy rozdzielczej po stronie pasażera, której wyraźna, pozioma krawędź optycznie powiększa wskaźniki. Panele wlotów wentylacji oraz środkowy panel wokół nawigacji, tworzą jedną płaszczyznę z deską rozdzielczą i podkreślają w ten sposób wysoki poziom jakości wykończenia wnętrza. Podobnie jak Golf GTI, Scirocco posiada nowe zegary o kształcie tuby, wskaźniki mają nową grafikę i otoczone są eleganckimi, chromowanymi pierścieniami. Od Golfa GTI wywodzi się także stylistyka kierownicy. Ponadto do wyposażenia seryjnego należą trzy dodatkowe wskaźniki nad konsolą środkową: wskaźnik ciśnienia doładowania, stoper i wskaźnik temperatury oleju silnikowego. Stanowią one nawiązanie do pierwszego Scirocco, w którym w zależności od wersji wyposażenia wbudowane były dwa dodatkowe wskaźniki na konsoli środkowej. Naturalnie oprócz tego nowy Scirocco jest wyposażony seryjnie między innymi w klimatyzację, asystenta ruszania pod górę, elektrycznie otwierane/zamykane szyby i sportowe siedzenia.
Sportowe aplikacje dekoracyjne, materiały i kolory. Przy dźwigni hamulca ręcznego znajduje się zamykany schowek z żaluzją. Nowe aplikacje dekoracyjne Checkered Black na środkowym panelu nie przypadkiem stanowią optyczne nawiązanie do Golfa GTI. Nową formę otrzymały także siedzenia i tapicerka. Nowością jest tkanina Matthew (w kratę, z zewnętrznymi częściami siedzeń w kolorze czarnym Titan), tapicerka z Alcantary Greg w kolorze Ceramique, Deep Mocca i czarnym Titan oraz warianty kolorystyczne Ceramique, Sioux i czarny w stylu Carbon dla tapicerki skórzanej Vienna. Kolejna nowa rzecz to jasny kolor Ceramique (jako opcja dla czarnego) dolnej części deski rozdzielczej, poszycia w drzwiach i konsoli środkowej.
Wnętrze Scirocco R. Podobnie jak na zewnątrz, także we wnętrzu Scirocco R widać wkład Volkswagen R GmbH. Do zindywidualizowanych elementów należy tapicerka Race z logo „R” i szarymi szwami, czarna podsufitka, aplikacje dekoracyjne Carbon Race, czarne aplikacje z połyskiem Piano Black (panel radia, sportowa kierownica multifunkcyjna obszyta skórą i podłokietniki w drzwiach) oraz pedały z nakładkami ze stali nierdzewnej. Tradycyjne są tutaj niebieskie wskazówki specjalnych wskaźników „R” i aluminiowe listwy w progach z logo „R”.
Silniki Scirocco
Nawet o 19 procent oszczędniejsze. Scirocco rocznik 2014 jest wyposażony w najnowocześniejsze czterocylindrowe silniki Volkswagena. Udoskonalone jednostki napędowe z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem spełniają surowe wymagania normy emisji spalin EU 6 i są nawet o 19 procent oszczędniejsze. Wszystkie wersje silników, mimo mniejszego zużycia paliwa, są teraz mocniejsze. Seryjnie wszystkie Scirocco o mocy do 162 kW/220 KM są wyposażone w systemy Start¬-Stop i rekuperacji. Z wyjątkiem podstawowej jednostki napędowej (1.4 TSI), wszystkie wersje napędu mogą być opcjonalnie połączone z dwusprzęgłową przekładnią DSG.
Silniki benzynowe rozwijają moc między 125 a 280 KM. Spektrum mocy czterech silników TSI (benzynowe z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem) rozciąga się od 92 kW/125 KM przez 132 kW/180 KM i 162 kW/220 KM aż do 206 kW/280 KM w Scirocco R. Po raz pierwszy w Volkswagenie zamontowany został 125-konny silnik 1.4 TSI, zużywający o 1,0 litr paliwa mniej, niż jego poprzednik. Nowością w programie jest silnik 2.0 TSI o mocy 180 KM, zastępujący w Europie silnik 1.4 TSI 118 kW/160 KM. Mimo, że nowy silnik dysponuje o 20 KM większą mocą, jest o 0,6 litra oszczędniejszy, niż wersja 160 KM. Kolejną nowością w Scirocco jest zaadaptowany z Golfa GTI silnik 2.0 TSI o mocy 220 KM; zmniejszenie spalania o 1,4 litra w porównaniu z poprzednikiem oznacza redukcję aż o 19 procent.
Silniki wysokoprężne rozwijają moc 150 KM i 184 KM. Dwie jednostki TDI w Scirocco rozwijają teraz moc 110 kW/150 KM i 135 kW/184 KM. Oba silniki spalając 4,1 l/100 km (150 KM) oraz 4,3 l/100 km (184 KM) są ekstremalnie oszczędne. Redukcja zużycia paliwa w porównaniu ze słabszymi silnikami poprzednika wynosi w obu przypadkach 0,8 litra.
|