|
Tak samo dzieje się w Europie, w azjatyckich metropoliach i w miastach na południowej półkuli. Podczas North American International Auto Show w Detroit (13-26 stycznia) Volkswagen prezentuje kolejną wersję tego modelu – Beetla Dune.
Studyjny model gotowy do produkcji seryjnej. Beetle Dune jest modelem studyjnym, ale wszystko, co prezentuje, jest możliwe do wykonania i jest bliskie produkcji seryjnej. Pośrodku zimy w Michigan pokazuje, co może czekać klientów latem. Dune sprawdzi się także zimą. Styliści przypięli podwyższonemu o 50 mm Beetlowi parę nart „na plecy”, jak przed laty w legendarnym Garbusie, czy chłodzonym powietrzem sportowym Porsche. Dune – podwyższone nadwozie, duże, 19-calowe opony i stylistyka „all-terrain” – stworzony został, aby podbijać plaże i wydmy, jak przed laty VW Buggy. Dlaczego zatem na bagażniku zamocowano narty? Ponieważ na nartach można jeździć nie tylko po śniegu. Na całym świecie tam, gdzie są wydmy, powstają ośrodki sandboardingu, jak Sand Master Park we Florence (Oregon).
Beetle Dune – sylwetka. Koncepcja Dune ma w sobie potencjał, by stać się nowym seryjnym wariantem Beetla. Auto pokryte jest żółto-pomarańczowym lakierem metalicznym Arizona. Jego ciepły odcień niemal każdego wprawi w dobry nastrój. Dwuczęściowe nakładki poszerzające nadkola utrzymane są w kontrastowym, czarnym kolorze. Podstawę stanowią matowe, masywne elementy, znane z Volkswagenów w wersji „cross”. Nadkola – posiadające na górze przedzielone na pół, sześciokątne wycięcie, poszerzają nadwozie z każdej strony aż o 24 mm. Szerokość Beetla Dune wynosi 1856 mm (plus 48 mm), długość to 4290 mm (plus 12 mm), a wysokość 1536 mm (plus 50 mm).
Odpowiednio do szerokości nadwozia zwiększył się także rozstaw kół: z przodu o 29 mm do 1607 mm, z tyłu o 29 mm do 1573 mm. 19-calowe obręcze z oponami 255/45 doskonale wypełniają nadkola. Z pięcioma aluminiowymi ramionami, czarnymi przestrzeniami wewnętrznymi i polerowanym aluminiowym pierścieniem, obręcze stanowią optyczne nawiązanie do stylistyki 18-calowych obręczy Twister, znanych z Beetla. Logo VW na środku felgi umieszczone jest na trójwymiarowym module pokrytym lakierem w kolorze nadwozia.
Z boku auta rozszerzenia nadkoli przechodzą w kierunku progów, w których osadzona jest chromowana osłona podwozia. Górna część progów tuż przy karoserii jest pokryta czarnym, błyszczącym lakierem. Nad progami znajdują się typowe dla Beetla boczne listwy stylizowane na legendarne stopnie w drzwiach starych Garbusów, również czarne i błyszczące. Jeszcze wyżej, przy tylnym błotniku, umieszczono wyraźne logo Dune. Obudowy lusterek zewnętrznych pokryte są jasnym aluminium, a ich nóżka, wbudowana w trójkąt przy słupku A, ma kolor czarny.
Beetle Dune – przód nadwozia. Styliści znacznie zmodyfikowali przód Beetla, pozostawili jednak kultowy design podstawowy i okrągłe reflektory bi-ksenonowe. Natomiast stylistyka maski jest nowa, bardziej charyzmatyczna. Środkowa część maski jest teraz trochę wyższa. Obniżające się boki pokrywy silnika mają w górnym pasie wyraźne otwory wlotów powietrza, otoczone precyzyjnie poprowadzonymi krawędziami.
Podobnie jak maska silnika, także dolna część przodu nadwozia prezentuje się niezwykle dynamicznie. Wzrok przyciąga duży, centralny wlot powietrza z czarną kratownicą o strukturze plastra miodu, typowej dla modeli „cross” Volkswagena. Osłona wlotu powietrza w kształcie litery A rozszerza się ku dołowi i podkreśla sportowy wygląd przodu Beetla Dune. Chromowana rama kratownicy służy jednocześnie jako osłona podwozia.
Z lewej i prawej strony centralnego wlotu powietrza i aluminiowej osłony podwozia znajdują się moduły w kształcie trapezu, z ramą pokrytą takim samym czarnym lakierem z połyskiem, jak ukośne płaszczyzny nadkoli. W modułach tych umieszczone zostały innowacyjne, półokrągłe diodowe reflektory przeciwmgielne, zmatowione od środka, co sprawia, że tworzą homogeniczny pas świetlny. W centrum diodowych pierścieni stylizowana dysza podkreśla trójwymiarową grafikę modułu świateł przeciwmgielnych. Nad nimi umieszczono trzy delikatne, poprzeczne listwy oraz wąski chromowany pasek, który – mimo że ma wysokość zaledwie 9 mm – służy jako diodowy kierunkowskaz.
|