Wysokiej mocy model Avant, stworzony i wyprodukowany przez quattro GmbH, spółkę córkę Audi AG, imponuje doskonałymi osiągami i nie spotykaną wcześniej ekonomią użytkowania. Silnik V8 biturbo w trybie jazdy mieszanej zużywa 9,8 litra paliwa na 100 km. Niski ciężar to zasługa karoserii wykonanej z aluminium i z najwyższej jakości stopów stali.
Nowe Audi RS 6 Avant emanuje niezależnością i siłą. Jego serce to silnik V8 biturbo z bezpośrednim wtryskiem, o pojemności 3 993 cm3. Dzięki tak dużej pojemności, jednostka generuje moc 412 kW (560 KM), a stały moment obrotowy 700 Nm jest dostępny w zakresie od 1750 do 5500 obr./min. We wnętrzu silnika, pomiędzy rzędami cylindrów ułożonych na kształt litery V pod kątem 90 stopni, osadzono dwie turbosprężarki Twinscroll. Dzięki nim, najwyższy moment obrotowy dostępny jest niemal błyskawicznie. Nasz duży Avant przyspiesza od 0 do 100 km/h w 3,9 sekundy. Na życzenie, Audi może zwiększyć prędkość maksymalną z 250 do 280 lub 305 km/h. Średnie zużycie paliwa wynosi 9,8 litra na 100 km, o 30 procent mniej niż w przypadku poprzedniej wersji RS 6 Avant.
Tak dobra średnia zużycia benzyny jest efektem zastosowania w tym modelu systemu zarządzania cylindrami cylinder on demand (COD), który może czasowo odłączyć cztery cylindry, gdy pełna moc jednostki napędowej nie jest potrzebna. Aktywne łożyska mozowania silnika, wytwarzając przesunięte w fazie przeciwdrgania, kompensują wibracje powstające podczas jazdy w takim trybie. Zastosowanie techniki COD powoduje zmniejszenie zużycia paliwa mierzonego wg obowiązujących norm o ok. pięć procent, a podczas jazdy z umiarkowaną prędkością o blisko dwanaście procent.
Pełna moc silnika 4.0 TFSI przekazywana jest na koła przy pomocy ośmiostopniowej automatycznej skrzyni biegów tiptronic, dostosowanej do sportowego charakteru auta. Ósmy bieg ma długie przełożenie. By uzyskać jeszcze lepszą efektywność, pojazd wyposażono w stały napęd na cztery koła quattro, w którym zastosowano ulepszony międzyosiowy mechanizm różnicowy. Pracę napędu quattro optymalizuje inteligentne oprogramowanie sterujące mechanizmem różnicowym.
Na życzenie, Audi montuje sportowy mechanizm różnicowy, który aktywnie rozdziela moment obrotowy między kołami osi tylnej.
Elementem wyposażenia seryjnego modelu Avant jest pneumatyczne zawieszenie RS adaptive air suspension. Dzięki takiemu sztywnemu zawieszeniu z regulacją amortyzatorów, możliwe było posadownienie karoserii o 20 mm niżej. System regulacji, podobnie jak sportowy mechanizm różnicowy i dynamiczny układ kierowniczy, którego przełożenie uzależnione jest od prędkości, zintegrowano z systemem wyboru dynamiki jazdy Audi drive select. Kierowca nowego Audi RS 6 Avant może wybierać między kilkoma trybami jego funkcjonowania. Alternatywnie do zawieszenia pneumatycznego RS adaptive air suspension, Audi montuje sztywne zawieszenie sportowe plus z systemem dynamicznej kontroli jazdy Dynamic Ride Control (DRC).
Nowe Audi RS 6 Avant wyposażone jest seryjnie w dwudziestocalowe, kute koła z oponami w rozmiarze 275/35 R 20 lub na życzenie, w koła 21-calowe z oponami w rozmiarze 285/30 R 21. Przednie tarcze hamulcowe w stylistyce Wave o średnicy 390 mm, obejmują szczęki sześciotłoczkowych zacisków. Na życzenie, Audi montuje przy przedniej osi wzmocnione włóknem węglowym ceramiczne tarcze o średnicy 420 mm. Elektroniczny system stabilizacji toru jazdy (ESC) posiada tryb sportowy, który można całkowicie deaktywować.