|
Zwłaszcza, że smakoszy małej czarnej przybywa. W ostatnich latach statystyczny Polak przestał już być zadeklarowanym konsumentem herbaty. Kiedyś była ona napojem numer jeden popijanym w ciągu dnia w naszym kraju, ale ostatnie badania pokazują, że dziś taką samą popularnością cieszy się kawa. Większość kawoszy pije ją dwa razy w ciągu dnia, a ponad jedna czwarta na tym nie poprzestaje. Ponieważ w pracy spędzamy 8 godzin, to właśnie tam najczęściej raczymy się małą czarną. Doceniamy nie tylko jej właściwości pobudzające, ale także znaczenie jakie ma dla umacniania więzi i nawiązywania kontaktów. Tego zdania jest ponad jedna trzecia pracowników, którzy podkreślają integrującą rolę „spotkań przy ekspresie”. Pierwszą filiżankę ponad połowa Polaków wypija przed godziną 10 – przed wyjściem z domu lub rozpoczynając w ten sposób dzień w pracy.
Rynek obecnie obfituje w rozmaite typy ekspresów, zróżnicowanych pod względem budowy i trudności w obsłudze. W miejscach takich jak biura najlepiej sprawdzają się urządzenia maksymalnie zautomatyzowane - zrobienie kawy ogranicza się do naciśnięcia odpowiedniego przycisku. Dobrym rozwiązaniem są ekspresy ciśnieniowe na kapsułki. Każda porcja kawy jest zawsze świeża i wysokiej jakości. Ich ważnym atutem jest również łatwość rozliczenia porcji i zachowanie czystości.
- Zastosowanie biurowe znajdują także ekspresy ciśnieniowe z wbudowanym młynkiem. Maszyny te są proste w użyciu i konserwacji. Wybierając urządzenie do biura dobrze jest zorientować się ile i jak często nasi pracownicy piją kawę oraz ile osób będzie z niego korzystało. Na podstawie takich informacji możemy dobrać odpowiednie dla naszego biura urządzenie. Powinno ono być dobrane do liczby osób pracujących w biurze - mówi Joanna Sobyra z firmy Segafredo Zanetti - Należy też oszacować i ile porcji kawy wypijają pracownicy. Ekspres na kapsułki doskonale sprawdza się w biurze, w którym pracuje miedzy 5-10 osób, natomiast ekspresy automatyczne są odpowiednie dla większych firm. Pracownicy wypijają średnio 3 porcje kawy dziennie, a z kg kawy uzyskujemy 120 porcji.
Wielu właścicieli firm nie decyduje się na zakup profesjonalnego urządzenia dla biura ze względu na koszty. Jednak regularne kupowanie kawy rozpuszczalnej to również niemały wydatek. Średnia cena opakowania 200 - gramowego to 25 zł. Przeciętnie wychodzi z niego około 20 porcji kawy, co daje nam koszt 1,25 zł za filiżankę. W tej cenie możemy nabyć zarówno kawę w kapsułce jak i porcję kawy ziarnistej. Dodatkowo ekspres często można nabyć okazyjnie z gotowymi zestawami kawowymi. W ogólnym rozrachunku taka inwestycja może okazać się więc bardziej opłacalna, szczególnie, że zakup ekspresu i innych dodatków przedsiębiorca może zliczyć do kosztów uzyskania przychodów.
|