|
Andreas Mikkelsen z Mikko Markkulą (N/FIN), debiutujący w Polo R WRC, ukończyli rajd również na świetnym, szóstym miejscu. Rywalizacji przyglądał się Członek Zarządu Marki Volkswagen odpowiedzialny za rozwój techniczny, dr Ulrich Hackenberg. „To wspaniałe przeżycie, być świadkiem takiego sukcesu” – powiedział dr Hackenberg. „Sposób, w jaki zespół wywalczył to zwycięstwo i jak się z niego cieszył, zrobił na mnie wielkie wrażenie. Współpraca całego zespołu jest po prostu doskonała i stanowi wielkie oparcie dla naszych kierowców, którzy wykonali świetna pracę.” Po czwartej w tym sezonie rundzie w ramach Rajdowych Mistrzostw Świata FIA (WRC) Volkswagen, dzięki znakomitej pracy zespołowej, objął prowadzenie wśród producentów. Trzecie zwycięstwo Sébastiena Ogiera w sezonie umocniło jego pierwsze miejsce w klasyfikacji kierowców.
Granice możliwości ludzi i sprzętu
Drugi w sezonie rajd na szutrze stawiał maksymalne wymagania ludziom i sprzętowi. Trasa z bardzo wąskimi, krętymi odcinkami na kamienistym podłożu, ale też fragmentami, na których można było rozwinąć maksymalną prędkość, była najtrudniejsza w tym sezonie. Sébastien Ogier stanął na starcie czwartego rajdu w tym roku osłabiony po chorobie, lecz już pierwszego dnia wywalczył niewielką przewagę. Najlepszymi czasami na odcinkach specjalnych w sobotę umocnił swoją pozycję i nie dał sobie jej odebrać aż do końca.
Ostatni dzień rozpoczął się jednak porządną dawką adrenaliny dla liderów MŚ: sprzęgło między przednią i tylną osią, które umożliwiało użycie hamulca ręcznego na ciasnych nawrotkach, chwilowo nie zamykało się i przyhamowywało samochód. Jednak po krótkim serwisie Polo R WRC z numerem startowym 8 wróciło na trasę w doskonałym stanie technicznym.
Także Jari-Matti Latvala przeżył w niedzielę chwile grozy: pękł przedni wał napędowy, który zmusił Latvalę do pokonania najdłuższego, liczącego 52,30 km OSu tylko z tylnym napędem. Latvala stracił drugą pozycję w klasyfikacji generalnej, jednak będąc w tak niekorzystnej sytuacji, brawurowo obronił miejsce na podium przed Nowikowem (Ford).
Wybór opon zapewnił zwycięstwo w Power Stage
Obaj najlepsi kierowcy Volkswagena wcześnie zdecydowali się na oszczędzanie opon na końcowy Power Stage. Na ponad 52-kilometrowym odcinku specjalnym przyznawane były punkty dodatkowe za pierwsze, drugie i trzecie miejsce w kategorii kierowców. To była dobra decyzja. Z nowymi oponami kierowcy Volkswagena na koniec rajdu mogli jeszcze raz zaatakować: Sébastien Ogier zdobył w Power Stage trzy dodatkowe punkty za najlepszy czas, kolega z zespołu Jari-Matti Latvala otrzymał dodatkowy punkt za trzecie miejsce.
Doskonały serwis Volkswagena
Kluczową rolę odegrał w Rajdzie Portugalii serwis. Mechanicy Volkswagena w parku serwisowym na „Estádio Algarve“ mieli łącznie pięć okien czasowych po 15, 30 lub 45 minut, aby wykonać niezbędne prace przy trzech Polo R WRC. Biorąc pod uwagę trudne warunki w Portugalii, czasu na wymianę zużytych części i sprawdzenie mocno obciążonych podzespołów było naprawdę niewiele. 58-osobowy zespół Volkswagena wykonywał swoją pracę perfekcyjnie i wysyłał trzy 315-konne Polo R WRC zawsze w idealnym stanie na odcinki specjalne.
Dobry debiut Mikkelsena i Markkuli
Dobrze rozpoczęli starty Andreas Mikkelsen i jego pilot Mikko Markkula, którzy po raz pierwszy w sezonie ścigali się w Polo R WRC. Mikkelsen wzorcowo zrealizował zalecenia teamu, zbierał doświadczenia w World Rally Car w warunkach sportowej rywalizacji i ukoronował swój występ szóstym miejscem w klasyfikacji generalnej i ośmioma punktami MŚ.
|