Aby usłyszeć melodię, trzeba umieścić łyżkę w ustach i lekko ją nadgryźć. Wówczas wibracje dźwięku przenoszone są przez kości szczęki do ucha.
Nasze kubki smakowe są z natury połączone z innymi zmysłami – nie chodzi jedynie o wrażenia smakowe, ale także o doświadczenia wzrokowe i dotykowe. Na przyjemność jedzenia wpływają otoczenie, kształty, faktury, a nawet dźwięki. Mając to wszystko na uwadze, producent kultowej fasolki w puszkach, Heinz, nawiązał współpracę ze słynnymi architektami kulinarnymi Bompas & Parr.
W ekskluzywnym opakowaniu umieszczono ręcznie wykonaną miskę i niesamowitą grającą łyżkę. Z myślą o oddziaływaniu na wszystkie pięć zmysłów koncepcja nazwana „Doznanie Smaku” połączyła bodźce dźwiękowe, smakowe, dotykowe, wzorkowe i zapachowe, tworząc idealne warunki dla zmysłowego przeżycia każdego posiłku.
W odróżnieniu od zwykłych łyżek, łyżki w zestawach zaprojektowanych dla fasolki Heinz zostały wyposażone w odtwarzacze MP3, grające melodie specjalnie skomponowane dla zaakcentowania kluczowych smaków każdej z wersji fasolki Heinz. Dla podkreślenia smaku curry skomponowano typową pendżabską muzykę bhangra. Smakosze pikantnej fasolki chilli wzbogacą swoje doznania kulinarne latynoskimi dźwiękami żywiołowej samby. Fasolka o smaku barbecue łagodnym bluesem, któremu towarzyszą odgłosy apetycznego skwierczenia, nawiązuje kulturowo do atmosfery Południa. Z kolei łyżka do fasolki z serem cheddar odtwarza melodię inspirowaną utworem Elgara, zagraną na drucie do krojenia sera, a fasolce czosnkowo-ziołowej towarzyszy szelest czosnkowych łupinek i uderzających o siebie puszek.
Także faktury i kolory misek zostały tak zaprojektowane, a następnie ręcznie wykonane, aby podkreślać skojarzenia smakowe. Elementem fasolki Heinz z serem Cheddar Cheese jest okrągła miska odlana z żółtego wosku, przypominająca kształtem, fakturą i kolorem tradycyjny okrągły ser, z kolei miska fasolki w sosie czosnkowo-ziołowym nawiązuje kształtem do wyglądu główki czosnku. Wykonano ją z 96 warstw tekturki o grubości 750 mikrometrów, co nadaje jej naturalną delikatność. Dla pikantnej fasolki chili zaprojektowano miskę z drewna i stali nierdzewnej, najeżoną ostrymi elementami. Dla fasolki o smaku barbecue powstała miska z drewna lipowego, osmalona od zewnątrz, dzięki czemu pachnie dymem. I wreszcie kształt miski fasolki curry jest inspirowany wyglądem stosów przypraw.
W dowód uznania dla Fortnum & Mason, sklepu, który w 1886 roku jako pierwszy umieścił na swoich półkach fasolkę Heinz, pięć rodzajów fasolki w tych wyjątkowych opakowaniach dostępnych jest jedynie w tej ikonie londyńskiego handlu.
„Dzięki współpracy z architektami Bompas & Parr, liczymy na dalsze wzmacnianie kultowego wizerunku fasolki Heinz, oferując jej miłośnikom, choć na razie tylko w Wielkiej Brytanii, nowatorski i ekscytujący sposób odbierania smaków. Przy wykorzystaniu nowych możliwości technologicznych Heinz wykreował projekt, będący wyzwaniem dla dotychczasowej percepcji sposobu jedzenia i zachętą do zmiany podejścia do potraw” – powiedziała Marzena Więckowska, rzecznik prasowy HJ Heinz Polska.