|
Dlatego utrzymanie masy mięśniowej oraz dostarczenie odpowiedniej ilości białka w codziennej diecie będą trendami na rok 2013 w każdej grupie wiekowej. Dr.Catherine Adams Hutt, główny naukowiec ze Sloan Trends, analizując dane z ankiet konsumenckich, nowości produktowych na rynku i wyników sprzedaży, twierdzi,że rynek kultury fizycznej i suplementów zawierających proteiny niesie ze sobą duże możliwości.
Młodzi ludzie dbają o energię,dobrą formę i wygląd ciała, kładą nacisk na kontrolowanie swojej masy ciała i ograniczanie uczucia głodu między posiłkami. Natomiast tzw. pokolenie baby boomers, czyli konsumenci urodzeni między 1946 a 1959 rokiem, chce pozostać silne i aktywne – oczywiście w miarę możliwości swojego wieku.
Według American Heart Association 26% Amerykanów w wieku 20+ ma stan przedcukrzycowy, 11% choruje na cukrzycę, 66% ma nadwagę, 34% jest otyłych, 35%ma wysokie ciśnienie krwi, a 33% wysokie stężenie LDL (złego cholesterolu) – tłumaczy Catherine Adams Hutt. Mimo to liczba wprowadzanych na rynek nowych produktów, intensywnie wpływających na funkcje układów: krążenia, pokarmowego i odpornościowego czy kontrolę masy ciała, nieznacznie spadła w 2011 w porównaniu z rokiem poprzednim. Tendencję spadkową można było również zaobserwować w 2012 roku. Natomiast produkty,których wpływ na funkcje układów: krążenia, pokarmowego i odpornościowego jest nieco mniejszy np. bezglutenowe oraz te z dodatkiem białka, pełnego ziarna, błonnika czy z prawdziwymi owocami odnotowują wzrost sprzedaży.
Mając na uwadze te informacje oraz troskę konsumentów o zdrowie i zgrabną sylwetkę, producenci żywności powinni stosować proste i naturalne składniki, które ułatwią kontrolowanie głodu np. substancje wpływające na zdrową cyrkulację krwi, takie jak flawanole z nasion kakaowca czy z herbaty.
Lynn Dornblaser z Grupy Mintel opublikowała 10 zagadnień, o których warto pamiętać przy opracowywaniu nowych produktów na rok 2013. Wśród nich znalazły się między innymi: myślenie o kontrolowaniu łaknienia, a nie utracie masy ciała troska o zapewnienie odpowiednich składników odżywczych najważniejszym narządom organizmu (np. korzystnie wpływająca napracę mózgu, żywność bezglutenowa i ta bogata w proteiny) czy
tzw. podstęp żywieniowy, polegający na przemycaniu owoców i warzyw w produktach.
Źródło:http://www.foodnavigator-usa.com/Market/Trend-spotting-2013-Protein-rocks!-Why-muscle-is-a-hot-new-issue-and-the-rise-of-the-aware-shopper
|