|
Z badań przeprowadzonych przez Pracownię Badań Społecznych i Marketingowych Soma na zlecenie FRoSTY wynika, iż zdecydowana większość Polaków (77%) zwraca uwagę na zdrowy sposób odżywiania. Polacy nie tylko starają się zdrowo odżywiać, ale także kupować świadomie. 63% przywiązuje wagę do składu wkładanych do koszyka produktów spożywczych.
Polacy negatywnie oceniają zawartość dodatków do żywności w składzie produktów spożywczych. 69% Polaków zwraca uwagę na obecność dodatków w produktach. Za najbardziej newralgiczne substancje dodatkowe uważają glutaminian sodu i inne wzmacniacze smaku, tłuszcze utwardzone, barwniki oraz aromaty. Obecność glutaminianu sodu i innych wzmacniaczy smaku w produktach negatywnie ocenia 81% badanych, tłuszczów utwardzonych 75%, barwników 73%, a aromatów 56%.
Polacy unikają produktów zawierających dodatki do żywności głównie dlatego, że uważają je za niezdrowe – 78%. Stronią od dodatków, gdyż preferują produkty naturalne (38%), a także dlatego, iż ich zdaniem substancje dodatkowe używane są do produktów gorszej jakości (12%). Aż 84% Polaków jest gotowych zapłacić więcej za produkt bez dodatków do żywności.
Pierwszą marką spożywczą w Polsce, która zdecydowała się wyeliminować ze swojego asortymentu jednocześnie 5 rodzajów dodatków do żywności jest FRoSTA. Marka dostosowuje się do preferencji Polaków i usuwa ze składu produktów wzmacniacze smaku, barwniki, aromaty, tłuszcze utwardzone i skrobię modyfikowaną. Polityka 100% naturalnego smaku FRoSTY polega na zastąpieniu substancji dodatkowych do żywności naturalnymi składnikami.
Badanie zostało przeprowadzone przez Pracownię Badań Społecznych i Marketingowych Soma na zlecenie FRoSTA Sp. z o. o. w 2011 r. na reprezentatywnej próbie Polaków (n=1023).
|