|
W ramach akcji, ze sprzedaży każdej pluszowej zabawki, książeczki dla dzieci lub dania dziecięcego w restauracji w sklepach firmy na całym świecie, IKEA Foundation przekaże 1 euro na wsparcie programów edukacyjnych prowadzonych w różnych krajach przez UNICEF i organizację Save the Children. Dodatkowo, w Polsce klienci IKEA mogą wrzucić zakupione pluszaki do specjalnie przygotowanych w sklepach pojemników. W ten sposób nie tylko przekazują 1 euro na edukację dzieci na świecie, ale także mogą sprawić radość potrzebującym dzieciom w naszym kraju. Pluszowe maskotki zebrane w polskich sklepach IKEA zostaną przekazane dzieciom pozostającym pod opieką lokalnych organizacji, takich jak szpitale, domy dziecka czy szkoły specjalne.
Od początku kampanii "1 euro to majątek" w 2003 roku IKEA przekazała na programy edukacyjne prowadzone przez UNICEF i Save the Children 35,2 miliona euro. Dzięki tym środkom firma dofinansowała 95 programów w 45 krajach na trzech kontynentach, wspierając edukację 8 milionów dzieci. Celem tegorocznej edycji akcji jest zebranie 12 milionów euro.
W 2010 roku, podczas corocznej, przedświątecznej akcji w ponad 300 sklepach IKEA na całym świecie zebrano rekordową sumę 11,4 miliona euro, z czego prawie 200 tysięcy euro w Polsce. Dzięki tym funduszom UNICEF i Save the Children mogły zwiększyć zasięg prowadzonych już programów edukacyjnych i projektów pilotażowych oraz zainicjować nowe działania na rzecz poprawy warunków w szkołach, dbając o przestrzeganie prawa dzieci do edukacji w Europie Środkowej i Wschodniej, Azji i Afryce.
"Kupując zabawkę pluszową dla dziecka, które kochasz, jednocześnie pomagasz innemu dziecku, którego być może nigdy nie spotkasz, zdobyć wykształcenie. To okazja, by zaangażować 626 milionów ludzi odwiedzających sklepy IKEA na całym świecie, jednocześnie zwiększając świadomość klientów i pracowników, w jaki sposób edukacja może odmienić życie dzieci" " powiedział Per Heggenes, prezes IKEA Foundation.
Wszelkie dostępne badania pokazują, że dzieci, które uczęszczają do szkoły, są w stanie lepiej zadbać o siebie i swoje przyszłe rodziny. Jednak nadal 69 milionów dzieci na całym świecie jest pozbawionych dostępu do edukacji na odpowiednim poziomie z powodu ubóstwa, niepełnosprawności, przesiedleń, dyskryminacji lub obyczajów kulturowych. Środki pozyskane w trakcie kampanii "1 euro to majątek" wspierają innowacyjne programy edukacyjne UNICEF i Save the Children, umożliwiając szkolenia nauczycieli, nauczanie dwujęzyczne, tworzenie szkół przyjaznych dla dzieci, z dostępem do bieżącej wody i dobrymi warunkami sanitarnymi. Dzięki temu dzieci są zdrowe, kontynuują naukę w szkole i odnoszą sukcesy. Jedno euro wystarcza, by kupić książki i materiały szkolne dla pięciorga dzieci!
"Klienci i pracownicy IKEA, którzy wspierają kampanię "1 euro to majątek", pomagają nam zapewnić dostęp do wysokiej jakości edukacji dzieciom, które często znajdują się w najtrudniejszej sytuacji życiowej " sierotom czy dzieciom żyjącym w skrajnym ubóstwie" " powiedział Leila Pakkala, dyrektor ds. Partnerstw i Fundraisingu w UNICEF. "Wiemy, że żadna inna inwestycja nie gwarantuje równie trwałych zmian, jak edukacja dzieci".
Dla klientów, którzy kupują zabawki pluszowe, 1 euro może wydawać się małą kwotą, ale razem sumy te umożliwiają wprowadzanie dużych zmian. "Osiem milionów dzieci, które do tej pory otrzymały szansę na edukację podstawową wysokiej jakości, to bezpośredni wynik kampanii IKEA "1 euro to majątek". Cieszymy się, że po raz kolejny bierzemy udział w tej wyjątkowej kampanii na skalę światową" " powiedziała Elisabeth Dahlin, przewodnicząca Collaboration Steering Committee w IKEA Foundation i sekretarz generalna Save the Children w Szwecji.
Edukacja stanowi nie tylko podstawowy element misji IKEA Foundation i współpracy z organizacjami UNICEF i Save the Children. Jest również kluczem do realizacji Milenijnych Celów Rozwoju, 8-punktowego planu działań ONZ, stanowiącego zobowiązanie do zwalczania biedy, głodu i chorób. Kiedy wszystkie dziewczynki i chłopcy będą mieli dostęp do edukacji, nauczą się, co muszą zrobić, by zarabiać na życie, by zapewnić wyżywienie swoim rodzinom i żyć w zdrowiu. Każde euro przekazane w ramach kampanii IKEA "1 euro to majątek" naprawdę pozwala poprawić obecne warunki życia dzieci, ale również zmienia przyszłość całych rodzin i społeczności.
autor: / źódło: / opracowanie:
IKEA
|