|
Pomocniczym źródłem mocy w modelu FCX Concept jest kompaktowa i bardzo wydajna litowo-jonowa bateria, zapewniająca większą moc i przyczyniająca się do zmniejszenia wymiarów jednostki napędowej. Wprowadzone do głównych komponentów jednostki napędowej zmiany pozwoliły zwiększyć zasięg nowego modelu o 30% w stosunku do obecnej wersji FCX. Wydajność całego systemu jest o 60% – prawie trzy razy – większa, niż w samochodzie z silnikiem benzynowym, dwa razy większa, niż w hybrydzie i o 10% większa, niż w obecnej wersji FCX.
Charakterystycznymi elementami są również tapicerka i wstawki na drzwiach wykonane z bio-tkaniny Hondy, czyli materiału pochodzenia roślinnego, który cechuje się ponadprzeciętną wytrzymałością i odpornością na działanie promieni słonecznych. System Shift-by-Wire oraz nowoopracowana tablica przyrządów z czytelnym wyświetlaczem zużycia wodoru, są łatwe w użyciu.
Nowy pojazd napędzany ogniwami paliwowymi, który jest przygotowywany do wejścia na rynek w 2008 roku, zawierał będzie główne technologie modelu FCX Concept, dzięki czemu wkroczy w nowy wymiar przyjaznej środowisku jazdy, której nie doświadczą posiadacze aut z silnikami spalinowymi.
|