|
Obie te cechy łączy w sobie fotelik samochodowy RAMATTI Formula Isofix z innowacyjnym systemem pasów krzyżowych. Ten polski produkt zdobywa międzynarodowe uznanie, a nowatorskie rozwiązania w nim zastosowane doceniono – jako wręcz rewolucyjne - na ubiegłorocznych specjalistycznych targach artykułów dla dzieci w Moskwie i Kolonii.
Wakacje skłaniają do podróży. Jednak wspólna jazda samochodem nie zawsze bywa przyjemnością – wiedzą o tym wszyscy rodzice. Poczucie ogromnej odpowiedzialności i troska o bezpieczeństwo najmłodszych pasażerów to jedna sprawa. Druga, to konieczność zapewnienia dziecku maksymalnego komfortu, tak aby wspólna podróż upłynęła w radosnej wakacyjnej atmosferze. W obydwu przypadkach podstawowym sprzymierzeńcem rodziców jest właściwie dobrany fotelik samochodowy.
W tym roku Ramatti – polski producent fotelików samochodowych dla dzieci i pierwsza firma wytwarzająca foteliki w Polsce – rozpoczął seryjną produkcję fotelika Ramatti Formula Isofix z nowatorskim systemem pasów krzyżowych. Produkt ten wiąże ze sobą dwie najważniejsze cechy: bezpieczeństwo i komfort małego podróżnika.
Dzięki zastosowaniu systemu pasów krzyżowych zwiększony został stopień ochrony i bezpieczeństwa dziecka w porównaniu z tradycyjnymi pasami szelkowymi. Wyniki badań i testów dowodzą, iż pas krzyżowy przytrzymuje znacznie większą powierzchnię ciała dziecka, dzięki czemu jednostkowy nacisk na klatkę piersiową jest podczas wypadku zdecydowanie mniejszy.
Komfort dziecku zapewnia specjalne wyprofilowanie siedziska, które powoduje, iż foteliki są niezwykle wygodne. Są one również pokryte najwyższej jakości tapicerką, co zmniejsza problem pocenia się dzieci podczas dłuższych podróży.
Fotelik został zaprojektowany przez Polaka i produkowany jest także w naszym kraju. Jego konstruktor mgr inż. Piotr Stasiak, Dyrektor ds. Rozwoju i Wdrożeń w Ramatti tak opowiada o swoim pomyśle: „Obserwując skutki wynikające dla dziecka z wypadku, zacząłem się zastanawiać nad możliwością zwiększenia stopnia bezpieczeństwa, a szczególnie wyeliminowania zagrożenia urazów genitaliów, które zwłaszcza w przypadku chłopców mają istotne znaczenie. Dziecko w grupie wagowej do 9 kg, tzn. od urodzenia do ok. 10 m-cy, wozi się samochodem tyłem do kierunku jazdy i konstrukcja fotelika jest zupełnie odmienna. Z kolei dzieci starsze niż ok. 3 lata (w grupie powyżej 18 kg) zaczynamy przystosowywać do jazdy w fabrycznych pasach bezpieczeństwa. Jedynie dla dzieci od ok. 10 m-cy do ok. 3 lat (w grupie 9-18 kg) jest dużo możliwości wdrożenia innowacji konstrukcyjnych”.
Nowy system pasów powoduje również łagodniejsze rozproszenie energii, powstającej w trakcie zderzenia. Ponadto klamry pasów są w tym systemie ukryte pod fotelikiem, co pozwala na eliminację potencjalnych uszkodzeń genitaliów dziecka, wynikających z bezpośredniego kontaktu z tymi klamrami (co może doprowadzić do bezpłodności).
Dzięki krzyżowym pasom, czas potrzebny do wyjęcia dziecka z fotelika został skrócony o połowę. Zaoszczędzone w ten sposób sekundy mogą zdecydować o życiu dziecka. Wyjęcie dziecka przypiętego w foteliku tradycyjnymi pasami wymagało wielu różnych czynności jak np. przełożenie ręki, etc. W rozwiązaniu RAMATTI jedynym ruchem, jaki należy wykonać jest odpięcie klamry spinającej pasy.
Kolejna przewaga konkurencyjna pasów krzyżowych to wyeliminowanie konieczności każdorazowego regulowania długości pasów przy zapinaniu dziecka w foteliku. Taką czynność wykonuje się jedynie przy okresowej zmianie ubioru (lato-zima) czy dopasowaniu ich do wzrostu dziecka.
autor: / źódło: / opracowanie:
Ramatti
|