|
Spośród 400 zgłoszonych firm kapituła konkursu wyłoniła 6 pracodawców, którzy wdrożyli u siebie rozwiązania szczególnie przyjazne dla kobiet w ciąży i matek. UPC to jedyna firma telekomunikacyjna, która otrzymała wyróżnienie.
Celem plebiscytu Firma Przyjazna Mamie jest promowanie firm, które poprzez stosowanie rozwiązań ułatwiających kobietom łączenie roli matki i pracownika zachęcają je do macierzyństwa. Głównymi laureatami konkursu zostały: IKEA, Bank Zachodni WBK i Colliers International Polska. Wyróżnienia otrzymały UPC Polska, Motorola i Delfarma. Każda z nagrodzonych firm stosuje niestandardowe rozwiązania, wykraczające poza obowiązkowe wynikające z Kodeksu Pracy, ułatwiające pracę w czasie ciąży i powrót do niej po urlopie macierzyńskim.
„UPC od lat stara się spełniać najwyższe standardy pracodawcy przyjaznego pracownikom. W ciągu ostatnich lat podjęliśmy wiele inicjatyw, które sprawiły, że prawie 1/3 naszych pań zdecydowała się, podczas pracy w UPC na urodzenie dziecka i przebywała na urlopie macierzyńskim lub wychowawczym, a prawie 10% to mamy dwójki dzieci.” - mówi Kinga Zagólska, dyrektor ds. Personalnych i Administracji, UPC Polska.
I dodaje: „UPC to firma reprezentująca świat nowych technologii, który tradycyjnie uznawany jest za męski, ale w naszej firmie połowa pracowników to kobiety. Dlatego UPC stosuje rozwiązania, które kobietom decydującym się na macierzyństwo ułatwiają rozwój zawodowy i zachowywanie równowagi między życiem rodzinnym, a pracą.”
UPC zostało nagrodzone za wprowadzenie pakietu socjalnego dla kobiet w ciąży i po porodzie oraz atrakcje dla rodzin. Misją firmy jest działanie zgodnie z hasłem “Dla wszystkich. To proste.” UPC uważa, że marka i wizja muszą być czymś więcej niż znakiem, czy deklaracją, dlatego stale dostosowuje swoją ofertę do potrzeb rynku, klientów i swoich pracowników oraz dokłada starań, aby wizja była widoczna we wszystkich działaniach firmy.
autor: / źódło: / opracowanie:
UPC
|