|
podstawowym celem jest osiągnięcie takiego poziomu umiejętności językowej, który pozwoliłby im swobodnie porozumiewać się w środowisku zawodowym.
Powody, dla których Polacy uczą się języków obcych stale ewoluują. Wyniki badań przeprowadzonych w drugiej połowie ubiegłego roku przez ESKK wskazują, że większość osób uczy się języków w celu zarobkowym. Aż 44 proc. badanych wskazało na taki powód nauki. Dla 22 proc. ankietowanych język jest pomocny w poznaniu i lepszym zrozumieniu kultury danego kraju. Do celów turystycznych wykorzystuje go 17 proc. uczących się, a dla podobnej liczby osób nauka języka jest przyjemnością.
Większość szkół językowych działających obecnie na naszym rynku posługuje się kompilacją różnych metod nauczania, ale kładąc szczególny nacisk na komunikację werbalną. Znajdująca się wśród nich SJO Profi-Lingua także stawia na komunikowanie się w języku obcym. Na zajęciach wykorzystywane są autentyczne materiały, jak pisma procesowe, ogłoszenia, czy umowy handlowe, a lektorzy starają się odtwarzać sytuacje, w jakich realnie mogą znaleźć się słuchacze.
- Na kursach językowych staramy się rozwijać wszystkie sprawności językowe uczących się tzn. umiejętność pisania, słuchania, mówienia, czytania i rozumienia ze słuchu - mówi Ewa Zozula, dyrektor ds. studiów w SJO Profi-Lingua – Nasi lektorzy stwarzają podczas zajęć atmosferę sprzyjającą nauce. Zachęcają słuchaczy do interakcji i aktywnego uczestniczenia w lekcji. Ponadto, w ramach bezpłatnego pakietu zajęć dodatkowych, oferujemy uczestnikom kursów dostęp do internetowej platformy e-learningowej. Stwarza ona możliwość do nauki w domu pod nadzorem wirtualnego lektora. Każdy słuchacz otrzymuje odpowiedni do swojego poziomu zestaw ćwiczeń, testów i tekstów czyli porcję materiału do samodzielnej pracy. Chętni mogą raz w tygodniu konsultować wyniki swojej pracy z nauczycielem prowadzącym. Ta technika nauki ( blended learning) uznawana jest przez uczestników kursów za bardzo skuteczną – dodaje.
Niesłabnącym zainteresowaniem, zwłaszcza początkujących, cieszą się szkoły językowe wykorzystujące metodę Callana. Skupia się ona także na rozwijaniu umiejętności werbalnych słuchaczy, bazując na automatyzacji wypowiedzi. Lektorzy uczą na zajęciach natychmiastowego reagowania na zadawane pytania według wcześniej poznanego schematu.
W szybko zmieniającej się rzeczywistości coraz więcej osób wykorzystuje umiejętności językowe surfując w internecie w poszukiwaniu różnego rodzaju obcojęzycznych portali i serwisów. Według ubiegłorocznych badań MillwardBrown SMG/KRC już ponad 47 proc. Polaków ma dostęp do internetu. Jeszcze pięć lat temu z zasobów sieci regularnie korzystało tylko 12 proc. rodaków. Szczególną popularnością wśród internautów cieszą się serwisy społecznościowe, na których można m. in. nawiązać ciekawe znajomości, a nawet znaleźć swoją bratnią duszę na drugiej półkuli.
|