|
Inżynierowie Volkswagena opracowali również nowe gniazdo multimedialne „Media-In”. Przy użyciu tego złącza USB można połączyć iPody i inne popularne odtwarzacze MP3 i DVD z systemem audio Passata CC. Gniazdo USB znajduje się w schowku na rękawiczki a podłączony do niego sprzęt jest sterowany przy użyciu radia lub systemu nawigacji. Informacje dotyczące odtwarzanej muzyki wyświetlane są na wyświetlaczu radia względnie nawigacji.
Zestawienie nowoczesnych rozwiązań technicznych Passata
„Lane Assist“: Aktywny system ostrzegający przed przypadkowym opuszczeniem pasa ruchu samoczynnie skręci, gdy tylko stwierdzi, że Passat CC mógłby w sposób niezamierzony zmienić pas ruchu. To duży komfort dla kierowcy i wielki plus dla bezpieczeństwa. Prawie 14 procent wszystkich wypadków, w których pasażerowie doznają obrażeń ciała, spowodowanych jest przez zjechanie z pasa ruchu. „Lane Assist” z pewnością przyczyni się do poprawy tej statystyki. Jeżeli kierowca włączy kierunkowskaz sygnalizując zamierzoną zmianę pasa, „Lane Assist” pozostanie nieaktywny.
„Adaptacyjne zawieszenie DCC“: Nowe „adaptacyjne zawieszenie” sprowadza do wspólnego mianownika sportowy charakter coupe i komfort limuzyny z najwyższej półki. Razem z charakterystyką amortyzatorów regulowane jest także dostrojenie wspomagania układu kierowniczego. „Adaptacyjne zawieszenie” obejmuje trzy programy: „normal”, „sport” i „comfort”. Duże znaczenie ma także fakt, że amortyzacja zawsze dostosowuje się do nawierzchni i sytuacji na drodze i dzięki temu w sposób ciągły poprawia komfort i dynamikę jazdy.
„Park Assist“: Kolejnym nowoczesnym rozwiązaniem technicznym jest system ułatwiający parkowanie „Park Assist”. Po wciśnięciu odpowiedniego przycisku wprowadzi on automatycznie Passata CC w lukę parkingową. Kierowca może zaparkować nie manewrując kierownicą, lecz jedynie wciskając pedał gazu i hamulca.
„Automatyczna regulacja odległości ACC”: Przy włączonym „ACC” Passat CC automatycznie przyhamowuje i przyspiesza w ustawionym wcześniej przez kierowcę zakresie prędkości od zera do 210 km/h. „Front Assist” zapobiega także najechaniu na tył innego pojazdu; przewidując określone sytuacje system prewencyjnie ustawia układ hamulcowy w stan gotowości skracając w ten sposób drogę hamowania. System ostrzega ponadto kierowcę sygnałami akustycznymi i optycznymi przed niebezpiecznymi sytuacjami. A nawet więcej: w przypadku, gdy minimalna odległość od jadącego z przodu samochodu zostanie przekroczona, system przyhamowuje Passata CC, w ekstremalnych przypadkach nawet zatrzymując go zupełnie („Follow-to-stop”). Jednak nie zwalnia to kierowcy z obowiązku obserwowania drogi i nie ogranicza jego możliwości odpowiedniego zareagowania na zaistniałą sytuację.
|