|
W latach 2002-2007 firmy fonograficzne zrzeszone w organizacji RIAA (Recording Industry Association of America) zanotowały spadek sprzedaży o 11,6%. Dalszy wzrost popularności plików wolnych od praw autorskich DRM, dostępnych za pomocą serwisów internetowych, prowadzi do stopniowego spadku sprzedaży tradycyjnych płyt. Klienci coraz częściej rezygnują z zakupu CD z muzyką w formacie audio jako świątecznego prezentu.
Co więcej, trudno już dziś mówić o „albumach” muzycznych. Takie serwisy jak iTunes, eMusic, czy Amazon MP3, pozwalają na nabycie pojedynczych utworów, według indywidualnych upodobań internautów.
Wielkie koncerny muzyczne, które tradycyjnie strzegły praw autorskich, coraz częściej są zmuszone inwestować w Internecie. Decyzja firmy Warner o udostępnieniu utworów pozbawionych DRM na stronie Amazon MP3, potwierdza tę tendencję.
autor: / źódło: / opracowanie:
4Press
|