|
- Stosowanie DRL od określonej daty obowiązkowe dla wszystkich pojazdów mechanicznych. Jest to proste podejście behawioralne, które nie precyzuje żadnych nowych standardów technicznych dotyczących samochodów. Od kierowców wymaga się po prostu, by o każdej porze dnia włączali światła mijania
- Stosowanie DRL od określonej daty obowiązkowe dla wszystkich pojazdów mechanicznych. Dodatkowo, wobec nowych pojazdów mechanicznych - wymóg wyposażenia w system automatycznego włączania i wyłączania świateł mijania
- Stosowanie DRL od określonej daty obowiązkowe dla wszystkich pojazdów mechanicznych. Dodatkowo, wobec nowych samochodów - wymóg wyposażenia we włączane automatycznie, dedykowane DRL
- Po upływie określonej daty, wymóg wyposażenia nowych samochodów dostępnych w sprzedaży w światła mijania
z systemem automatycznego włączania i wyłączania. Nie wymagane włączanie przednich świateł o niskiej mocy przez kierowców samochodów nie wyposażonych w automatyczne DRL
- Po upływie określonej daty, wymóg wyposażenia nowych samochodów dostępnych w sprzedaży w dedykowany DRL włączany automatycznie. Nie wymagane włączanie świateł mijania przez kierowców samochodów nie wyposażonych w automatyczne DRL
Dla każdej z powyższych strategii przeprowadzono analizę stosunku korzyści do kosztów. Najwyższy wskaźnik korzyści do kosztów stwierdzono dla wariantu nr 1, a następnie dla wariantów 2 i 3. Pod względem ryzyka związanego ze zwiększeniem zanieczyszczenia środowiska, najlepsze rezultaty osiągnięte zostałyby przy zastosowaniu wariantu 3. Konsultacje będą prowadzone przez Komisję do 17 listopada br.
|