|
Przeciętny kandydat ma 33 lata, może się pochwalić 10-letnim doświadczeniem zawodowym i w 74% przypadków jest mężczyzną. To podstawowe wnioski, płynące z raportu „E-rekrutacja 2006”, przygotowanego przez serwis rekrutacyjny Pracuj.pl.
Na jedną ofertę pracy aplikuje średnio 74 kandydatów. Najliczniejsza grupa to osoby po trzydziestce, które stanowią ponad 65% wszystkich aplikujących. One też mogą pochwalić się największym doświadczeniem zawodowym.
Marketing górą
W badanym okresie największą popularnością cieszyło się stanowisko specjalisty ds. marketingu – w ciągu 5 tygodni na tę ofertę spłynęło 139 aplikacji. Najmniej kandydatów odpowiedziało na oferty pracy dla inżyniera produkcji i głównego księgowego. Jednak nad ilością przesłanych aplikacji górowała ich jakość - aż 7 na 10 kandydatów, którzy odpowiadali na ofertę dla głównego księgowego, spełniało wszystkie wymagania pracodawcy lub wszystkie z wyjątkiem jednego.
Kobiety najchętniej aplikowały na stanowiska związane z marketingiem. Aż 73% osób aplikujących na stanowisko specjalisty ds. marketingu stanowiły właśnie panie. Inne posady, na które najchętniej kandydowały kobiety, to główny księgowy (68% wszystkich osób aplikujących) i specjalista ds. finansów (61%). Mężczyźni najczęściej odpowiadali na ofertę pracy dla dyrektora oddziału (85%), webmastera (84%) i inżyniera produkcji (82%).
|