|
Adaptive Cruise Control (ACC) wykorzystuje radar dokonujący pomiaru odległości od poprzedzającego samochodu. ACC jest odbierany jako funkcja zwiększająca komfort jazdy, jednak natężenie kolizji przy niskiej prędkości uczyniły go bardzo ważnym narzędziem w służbie bezpieczeństwa czynnego.
Collision Warning with Brake Support (CW) pomaga zmniejszyć ryzyko uderzenia przodem. Jeśli Volvo nadmiernie zbliża się do innego jadącego pojazdu a kierowca mimo wszystko nie reaguje, system zaalarmuje o niebezpiecznej sytuacji za pomocą sygnałów świetlnych i dźwiękowych. Jeśli pomimo tego zagrożenie będzie wciąż występować, automatycznie uruchomiony zostanie układ hamulcowy. Klocki hamulcowe zostaną dociśnięte do tarczy a nacisk zwiększony poprzez wzrost ciśnienia w układzie hamulcowym.
Blind Spot Identification System (BLIS) – informuje za pomocą sygnału świetlnego (lampka) o obecności obiektów w martwym polu lusterek bocznych.
Intelligent Driver Information System (IDIS) – stanowi filtr dla informacji (np. przychodzących połączeń telefonicznych), które mogą rozpraszać kierowcę w trakcie potencjalnie niebezpiecznych sytuacji na drodze. Informacje te są opóźniane przez układ IDIS.
Aktywne Reflektory Bi-Xenonowe (ABL) – zmieniają położenie snopa światła w zależności od zakrętów na drodze, umożliwiając maksymalną widoczność na krętej trasie.
Personal Car Communicator (PCC) to zaawansowane urządzenie w postaci niewielkiego pilota umożliwiające kontakt i kontrolę nad samochodem. Naciskając przycisk, użytkownik może się przekonać, czy: samochód jest zamknięty czy otwarty, alarm został aktywowany, alarm został uruchomiony i ktoś znajduje się wewnątrz pojazdu (umożliwia to czujnik bicia serca). Nawet, gdy użytkownik będzie znajdował się poza zasięgiem działania PCC, będzie mógł sprawdzić stan samochodu w każdym miejscu i o każdej porze. Dane o stanie samochodu są zapamiętywane i przechowywane w urządzeniu.
|