|
Zbyt mała ilość miejsca, ograniczona widoczność i pośpiech pozostałych kierowców to główne czynniki, które zmieniają manewr parkowania w sytuację stresującą. Dzięki boschowskiemu systemowi Park Assistant, który znajdzie się w produkcji seryjnej już w 2007 roku, długie i nieudane próby zaparkowania auta odejdą do przeszłości.
Przy pomocy zainstalowanych z boku samochodu czujników ultradźwiękowych Park Assistant zmierzy długość i głębokość miejsca do parkowania w trakcie przejeżdżania obok. Jeśli luka będzie wystarczająco szeroka, system przy pomocy obliczonej automatycznie strategii wprowadzi samochód na miejsce parkingowe. Wskazówki mogą być realizowane w formie komend głosowych: „do tyłu”, „naprzód”, „skręt kierownicy w lewo”, „skręt kierownicy w prawo” lub w postaci wskazań optycznych.
W drugiej wersji systemu, wymagającej odpowiedniego wyposażenia pojazdu w elektryczne wspomaganie układu kierowniczego, Bosch zrealizuje wizję automatycznego parkowania - kierowca będzie musiał tylko sterować pedałem gazu i hamulca. Ta generacja systemu będzie dostępna prawdopodobnie w 2008 roku jako opcja wyposażenia dodatkowego. Pomimo zautomatyzowania funkcji, kierowca wciąż pozostaje w pełni odpowiedzialny za efekt i w każdej chwili ma możliwość ingerencji w manewry systemu, jak również samodzielnego zaparkowania pojazdu.
Inteligentny Park Assistant to jeden z elementów całej palety systemów wspomagających Boscha, które z jednej strony oferują większy komfort, a z drugiej poprawiają bezpieczeństwo w sytuacji rosnącego natężenia ruchu na drogach i związanego z tym większego obciążenia koncentracji kierowców.
|