|
Panie Prezesie, w lipcu ruszył kolejny duży program społeczny „ORLEN. Bezpieczne drogi”. Dlaczego koncern zdecydował się na takie niekomercyjne przedsięwzięcie?
Jesteśmy największym polskim przedsiębiorstwem, klientami naszych stacji paliw są miliony Polaków, a oni podróżują ze swoimi najbliższymi po bardzo niebezpiecznych, polskich drogach. Doskonale znamy smutne statystyki wypadków i zdajemy sobie sprawę, że problem bezpieczeństwa w ruchu drogowym należy do najważniejszych problemów społecznych w Polsce. Nie możemy być obojętni wobec tego, co się dzieje na naszych drogach. Chcemy, żeby kierowcy i ich rodziny podróżowali w warunkach coraz większego bezpieczeństwa. Stąd nasza inicjatywa długofalowego programu na rzecz poprawy stanu bezpieczeństwa na polskich drogach.
W ostatnim okresie mamy prawdziwy „wysyp” kampanii medialnych, których tematem jest bezpieczeństwo drogowe. Czy program ORLENU czymś się różni od innych działań na tym polu, będzie w czymś lepszy, skuteczniejszy od pozostałych akcji?
Każdy, nawet najmniejszy ruch w słusznej sprawie, gdy stawką jest ocalenie ludzkiego życia i uniknięcie rodzinnej tragedii, jest działaniem potrzebnym i cennym. Nie zamierzamy konkurować z innymi akcjami w tym zakresie, nasza intencją jest je uzupełnić.
Brzmi to interesująco, ale w jaki sposób chcecie integrować i inspirować społeczne inicjatywy?
Kluczowym elementem naszego programu jest Konkurs Inicjatyw BEZPIECZNE DROGI adresowany do wszystkich organizatorów akcji społecznych, których celem jest poprawa bezpieczeństwa, bez względu na ich status prawny, czy organizacyjny. Podkreślam, że konkurs jest otwarty dla wszystkich, którzy robią coś pożytecznego w tej sprawie. Zachętą do efektywnych działań są wymierne nagrody finansowe dla najlepszych inicjatyw oraz prezentacja ich organizatorów w mediach, które są partnerami naszego programu. Na nagrody, już w pierwszym roku akcji przeznaczymy 0,5 mln złotych. Chcemy, żeby te pieniądze trafiły do osób lub organizacji, które udowodniły, że potrafią te środki jak najlepiej spożytkować.
Czy projektowi towarzyszyć będzie kampania medialna?
Nie będziemy prowadzili kampanii reklamowej w klasycznym stylu. Programowi towarzyszyć będzie prezentacja telewizyjna cyklu filmów zrealizowanych z udziałem Krzysztofa Hołowczyca o wspólnym tytule „Eksperyment Życie”, w których sugestywnie przedstawiamy skutki ryzykownych zachowań za kierownicą i udowodnimy, że w pewnych niebezpiecznych sytuacjach nawet taki mistrz kierownicy jest bez szans na wyjście z opresji. Jestem przekonany, że to o wiele ciekawsza i bardziej pouczająca forma niż wyprodukowanie kolejnych spotów reklamowych.
Dziękuję i życzę powodzenia!
|