|
Jakie są cele kampanii?
Głównym celem kampanii jest podniesienie bezpieczeństwa na polskich drogach poprzez uświadomienie kierowcom istotnego wpływ stanu technicznego samochodu na bezpieczeństwo jazdy oraz zmobilizowanie ich do regularnych przeglądów.
Do kogo jest skierowana?
Kampania skierowana jest w szczególności do właścicieli samochodów, którym upłynął już okres gwarancji, a ich wiek nie przekroczył 10 lat. Jest to grupa ok. 4,5 mln kierowców. 51% to mężczyźni i 49% kobiety, a więc problem niemal w takim samym stopniu dotyczy obu płci, mimo, że mężczyźni uważają się za bardziej „technicznych”. Nasza grupa żyje w gospodarstwach domowych, w których 2 osoby są aktywne zawodowo lecz z reguły mają jedno auto. Są to osoby w wieku od 30 do 55 lat z wykształceniem średnim lub wyższym, z kilkuosobowych rodzin – ponad 60% z nich mieszka w gospodarstwach 3 lub 4 osobowych, w miastach powyżej 20 tys. mieszkańców.
Ile potrwa kampania?
Kampania ruszyła 8 czerwca. Potrwa około 3 lat. Każdego roku przeprowadzene będą 2 edycje – wiosenna i jesienna. 26 września rusza druga tegoroczna edycja. Wstępne badania jakościowe dotyczące oceny skutków kampanii przewidywane są na rok 2008.
|