Harmonijna i smukła sylwetka o płynnych kształtach C4 Picasso wpisuje się w gamę marki. Podobnie jak inne modele Citroën, nowy van wyposażony jest w niepowtarzalne rozwiązania technologiczne, zwiększające komfort jazdy i ułatwiające jego codzienne użytkowanie.
Wyjątkowa widoczność i doświetlenie wnętrza
Nowy model wyróżnia się znakomitą widocznością poprzez:
- dużą panoramiczną szybę przednią, która podwaja widoczność do przodu samochodu. Pionowy kąt widzenia wynosi 70° w porównaniu z 35° w tradycyjnych vanach
- najlepszą w swojej kategorii widoczność pod kątem 3U z przodu samochodu, dzięki dużym szybom bocznym i smukłości słupków
Widoczność i doświetlenie przodu samochodu są zdecydowanym atutem, ale nie zapomniano również o pozostałej części wnętrza, stosując szyby boczne o dużej powierzchni. Jeżeli uwzględnimy dodatkowo panoramiczny szklany dach, najszerszy jaki aktualnie istnieje na rynku minivanów (1,04 m), doświetlenie wnętrza staje się wyjątkowe. C4 Picasso posiada największą przeszkloną powierzchnię nadwozia na rynku minivanów (6,4 m2 wraz z panoramicznym szklanym dachem).
Przyjazna i ciepła atmosfera we wnętrzu panuje również w nocy, dzięki licznym dodatkowym źródłom światła, umieszczonym pod deską rozdzielczą, w bokach drzwi i w dachu, które emitują łagodne światło. Paleta kolorów zestawu wskaźników pozwala na wybór ulubionego oświetlenia, zarówno w dzień, jak i w nocy, a ekrany klimatyzacji po obu końcach deski rozdzielczej są oświetlone światłem w kolorze żółtym. Dla wygody pasażerów zastosowano lampki w oparciu przednich foteli, a schowki w bokach przednich drzwi oświetlają się automatycznie, jak tylko zbliżymy do nich rękę, co znacznie ułatwia poszukiwanie przedmiotów. Ponadto, pasażerowie mają do swojej dyspozycji lampę przenośną, która ładuje się automatycznie w trakcie jazdy, a umieszczona jest w bagażniku.
Przestronne wnętrze z przodu
Chęć zapewnienia dużej przestrzeni z przodu doprowadziła do przebudowy koncepcji wnętrza nadwozia. Przebudowa ta była możliwa dzięki:
- zastosowaniu nowej koncepcji miejsca kierowcy, która pozwoliła na całkowite zwolnienie przestrzeni środka deski rozdzielczej, ponieważ zrezygnowano z tradycyjnej konsoli centralnej oraz dźwigni zmiany biegów. Nowe stanowisko kierowcy współpracuje z nową, mechaniczną, elektronicznie sterowaną,6-przełożeniową skrzynią biegów, lub ze skrzynią automatyczną. Sterowanie skrzynią biegów znajduje się w kierownicy, razem z dźwignią zmiany trybu pracyi manetkami połączonymi z kolumną kierownicy