|
Sportowa linia, dwoje drzwi, cztery oddzielne siedzenia i szklana tylna klapa sprawiają, że C30 ma niepowtarzalny charakter, który z pewnością przyciągnie uwagę wielu miłośników motoryzacji.
Odsłona nowego Volvo C30 odbędzie się we wrześniu, podczas paryskich targów motoryzacyjnych. Produkcja zaś ruszy pod koniec 2006 roku.
"Nowy C30 jest trendy. To samochód przeznaczony dla młodych singli lub par prowadzących pełen pośpiechu, miejski tryb życia. Ludzie ci przykładają największą wagę do wyglądu i przyjemności z jazdy. To auto z pewnością przypadnie im do gustu i spełni potrzeby związane ze szczególnym trybem życia", opowiada Fredrik Arp, prezes i CEO Volvo Cars. Docelowo planujemy sprzedaż 65 000 samochodów rocznie. Volvo szacuje, że 75% aut trafi do kupców w Europie. Największymi rynkami są Włochy, Niemcy, Hiszpania i Wielka Brytania.
Dynamiczny przód i sportowa sylwetka
Design gotowego do produkcji modelu współgra z wyglądem C30 Design Concept, który na początku roku prezentowany był na targach Detroit Motor Show. Dynamiczny przód samochodu cechują skośne reflektory oraz niska i szeroka atrapa. Z boku wyraźnie zarysowane łuki nadkoli oraz opadająca linia dachu przydają sylwetce C30 zwinności, którą dodatkowo potęgują szyby przypominające kształtem statek. Krzywizna tylnej linii barkowej jest mocno zaznaczona i podkreślona przez tylne światła w kształcie podkowy oraz szklaną klapę. Spojler na górnej krawędzi tylnej klapy jest dostępny w dwóch różnych wersjach.
"C30 to czyste muskuły w sportowym i zwartym ciele. Każdy, kto przypomina sobie Volvo SCC (Safety Concept Car), rozpozna niepowtarzalną i wyjątkowo wygodną tylną klapę. Układ tylnych świateł jest tak niezwykły, że jadący przed nami C30 będzie nie do pomylenia z jakimkolwiek innym autem", mówi Steve Mattin, dyrektor ds. designu w Volvo Cars.
Styl dla indywidualistów i miejsce dla czterech dorosłych osób
Nowy C30 jest wystarczająco przestronny, by pomieścić cztery dorosłe osoby. Pasażerowie dwóch oddzielonych tylnych siedzeń mają sporo miejsca pod nogami i nad głowami. Tylne siedzenia są umieszczone bliżej środka, dzięki czemu pasażerowie mają wrażenie przestrzeni oraz dobrą widoczność tego, co dzieje się z przodu. Przestrzeń pomiędzy siedzeniami pozwala dojrzeć supercienką i dającą wrażenie lekkości konsolę środkową, w pełni widoczną z tyłu poprzez szklaną klapę. Wnętrze zostało pomyślane w ten sposób, aby klienci z grupy docelowej mogli dostosować je do własnych upodobań. Na przykład nawet wyposażenie standardowe obejmuje tapicerkę w trzech atrakcyjnych kolorach. – W C30 dążyliśmy do osiągnięcia pełnej funkcjonalności. "Chcieliśmy też, aby użytkownicy mogli auto łatwo dostosować do własnych potrzeb. Kierowcy mają nieograniczone możliwości, by nadać samochodowi indywidualny charakter. Zastosowaliśmy w nim wszystkie przemyslane rozwiązania, których mogliby życzyć sobie użytkownicy tego typu auta", opowiada Hakan Abrahamsson, który kieruje projektem C30.
|