Analiza raportu stanowi podstawę do działań edukacyjnych, mających zwrócić uwagę Polek na potrzebę regularnej profilaktyki chorób sercowo-naczyniowych. Organizatorzy kampanii przypominają, że problem powikłań sercowo-naczyniowych dotyczy w równym stopniu obydwu płci, a na opiekę nigdy nie jest za wcześnie. W ramach kampanii zaplanowane zostały m.in. wykłady, konferencje, konkursy dotyczące problematyki zdrowotnej, warsztaty oraz cykl bezpłatnych badań, które odbywać się będą w całej Polsce.
Kampania została zainicjowana, aby walczyć z opinią, że choroby serca dotyczą jedynie mężczyzn. Wciąż panuje stereotyp, że powikłania sercowo-naczyniowe dotyczą jedynie mężczyzn po 50 roku życia. Tymczasem 55% zgonów w Polsce spowodowanych chorobami układu krążenia zdarza się wśród kobiet. Chcemy walczyć z tym mitem i zwrócić uwagę Polek na potrzebę kompleksowej opieki nad sercem oraz zmiany stylu życia – przede wszystkim w sposobie odżywiania i troski o kondycję fizyczną – mówi Katarzyna Herman, aktorka, znana widzom m.in. z roli Katarzyny Waligóry w popularnym serialu telewizyjnym „Magda M.”, a równocześnie Ambasador marki Flora, organizatora kampanii.
Okazuje się, że „Chcieć znaczy móc” – wystarczy przestrzegać kilku podstawowych zasad profilaktyki, aby móc zachować zdrowie, urodę i energię na długo.
Organizatorzy kampanii przypominają podstawowe zasady zdrowego stylu życia:
- Stosuj dietę różnorodną, bogatą w owoce i warzywa oraz uzupełnioną w tłuszcze roślinne
- Utrzymuj optymalną wagę ciała
- Rzuć palenie!
- Postaraj się znaleźć czas na odpoczynek i relaks
- Staraj się być bardziej aktywnym fizycznie – 30 min dziennie ćwiczeń fizycznych (można wykonywać w sesjach po 10 minut)
- Nie nadużywaj alkoholu
- Wykonuj regularnie badania profilaktyczne
|