|
Własną bazą trzeba odpowiednio zarządzać, by czas poświęcony na poznawanie nowych osób i nawiązywanie relacji nie kończył się jedynie schowaniem do portfela kolejnej wizytówki, której za jakiś czas nie będziemy potrafili zidentyfikować. Stworzenie przejrzystej, intuicyjnej bazy danych pozwoli określić kogo i przy jakiej okazji spotkaliśmy, jakie kwestie zostały omówione – wszystko po to, by móc skorzystać z niej w sytuacji poszukiwania pracy czy partnerów biznesowych do nowego projektu.
Kolekcjonowanie informacji
By budowana przez nas baza kontaktów była naprawdę wartościowa, warto zadbać o nią już na etapie tworzenia. Zachowując wizytówkę dobrze jest zapisać gdzie i w jakich okolicznościach poznaliśmy daną osobę. Wszelkie dodatkowe komentarze mogą pomóc w powrocie do kontaktu za jakiś czas. Tylko od ciebie zależy jaki poziom szczegółowości będzie miała twoja baza – jeśli znasz datę imienin czy urodzin danej osoby warto ją zapisać. Być może kiedyś będzie okazja wysłania okolicznościowej kartki, która pomoże ci w nawiązaniu rozmowy. Taki symboliczny gest może kiedyś mieć pozytywny wpływ na rozwój twojej kariery – radzą eksperci Monster Polska. Lista kontaktów można przygotować w notatniku lub w Excelu - wszystko zależy od tego, jaki rodzaj zbierania danych preferujemy. Na rynku dostępne są także specjalne systemy gromadzenia danych. Należy jednak pamiętać, że baza ma służyć ułatwieniu kontaktów i łatwość dostępu powinna być priorytetem. Decydując się na stworzenie takiej bazy, niezależnie od jej formy, musimy pamiętać o aktualizowaniu. Każdą informację o zmianie stanowiska, czy firmy warto w niej odnotowywać. Dobrze prowadzona baza może stać się istotnym narzędziem w poszukiwaniu pracy. Jej zaniedbanie może oznaczać utratę nowych możliwości.
cdn.
|